Odpowiedzi

2010-01-13T15:32:09+01:00
Anka: 35kg - 4kg = 31 kg
Bodziu: 35kg + 3kg = 38 kg

Odp. Anka waży 31 kg, a Bodziu 38 kg
1 2 1
2010-01-13T15:33:11+01:00
Anka i Bodziu ważą razem 70 kg. Gdyby Anka przytyła 4 kg, a Bodziu 3 kg schudł, to oboje ważyliby tyle samo. Ile waży Anka, a ile Bodziu ?
x-ania
y-bodzio

{x+y=70
{x+4=y-3

{x=70-y
{70-y+4=y-3
-2y=-77/:(-2)
y= 38,5
x=70-38,5=31,5
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:37:30+01:00
Anka i Bodziu ważą razem 70 kg. Gdyby Anka przytyła 4 kg, a Bodziu 3 kg schudł, to oboje ważyliby tyle samo. Ile waży Anka, a ile Bodziu ?
waga Anki - a
waga Bodzia - b

a + b = 70
a + 4 = b - 3

a = 70 - b
a = b - 3 - 4

70 - b = b - 3 - 4
2b = 77
b = 38,5

a = 70 - b
a = 70 - 38,5
a = 31,5

odp. Ania waży 31,5 kg a Bartek 38,5.

Mam nadzieję że dajesz najlepszą ;)