Odpowiedzi

2010-01-13T15:39:09+01:00
R koła wpisanego=⅓h Δ
⅓h=⅓a×√3:2=⅓×8,8×√3:2=⅓×4,4×1,73≈2,537(3)cm

srednica kółka może mieć:2×2,537(3)≈5,07cm,, czyli 5cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:42:16+01:00
A - bok trójkąta równobocznego = 8,8 cm
h - wysokość w trójkącie równobocznym = a√3/2 = 8,8√3/2 = 4,4√3 cm
r - promień okręgu wpisanego w ten trójkąt = 1/3h
1/3h = 4,4√3/3
r = 4,4√3/3 cm
d - średnica = 2 razy r = 8,8√3 /3 = 15,224/3 = 5,1 cm
odp
średnica = 5 cm
2010-01-13T19:34:44+01:00
A - bok trójkąta równobocznego
a = 8,8 cm
h - wysokość w trójkącie równobocznym
h= a√3/2 = 8,8√3/2 = 4,4√3 cm
r - promień okręgu wpisanego w ten trójkąt
r = 1/3h
1/3h = 4,4√3/3
r = 4,4√3/3 cm
d - średnica = 2 razy r = 8,8√3 /3 = 15,224/3 = 5,1 cm co około jest równe 5 cm