1. Obwód okręgu wynosi 16cm. Oblicz pole tego koła.
2. Pole koła wynosi 16Π. Oblicz obwód tego koła
3. Pole koła wynosi Π. Oblicz obwód tego koła
4. Oblicz obwód kwadratu o polu 81 cm2.
5. Oblicz szerokość prostokąta , którego długość wynosi 10cm, a przekątna ma 1,2dm.22. Oblicz bok trójkąta równobocznego , wiedząc że różnica długości jego boku i wysokości wynosi 3
6. Oblicz promień koła opisanego na kwadracie o boku 8
7. Oblicz promień koła opisanego na trójkącie równobocznym o boku
8. Ruszamy z punktu położonego 1000m n.p.m., jedziemy 1km drogą nachyloną pod kątem 300. Na jaką wysokość wjedziemy?
9. Do banku wpłacono 1300 zł. Oprocentowanie w tym banku w skali rocznej wynosi 2,5%. Ile wynoszą odsetki po upływie roku?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-26T19:22:32+02:00
1. Obwód okręgu wynosi 16cm. Oblicz pole tego koła.
L=16cm
L=2πr
16=2πr /:2π
8/π=r
P=πr²
P=π(8/π)²
P=64π³(cm²)

2. Pole koła wynosi 16Π. Oblicz obwód tego koła
P=16π
P=πr²
26=πr² /:π
26/π=r²
√(26/π)=r
L=2πr
L=2π√(26/π)
L=2√(26/π)π

3. Pole koła wynosi Π. Oblicz obwód tego koła
P=π
P=πr²
π=πr²
0=r²
r=0
L=2πr
L=2π

4. Oblicz obwód kwadratu o polu 81 cm2.
P=81
P=a²
81=a²
√81=a
a=9
L=4a
L=4×9=36cm

5. Oblicz szerokość prostokąta , którego długość wynosi 10cm, a przekątna ma 1,2dm.22.
1,2dm=12cm
12²=10²+x²
x²=144-100
x²=44
x=√44
x=2√11(cm)

6. Oblicz promień koła opisanego na kwadracie o boku 8
8=średnica
r=1/2d
r=1/2*8
r=4

9. Do banku wpłacono 1300 zł. Oprocentowanie w tym banku w skali rocznej wynosi 2,5%. Ile wynoszą odsetki po upływie roku?
2,5%*1300=0,025*1300=32,5zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T21:23:06+02:00
1. Obwód okręgu wynosi 16cm. Oblicz pole tego koła.
L=16cm
L=2πr
16=2πr /:2π
8/π=r
P=πr²
P=π(8/π)²
P=64π³(cm²)

2. Pole koła wynosi 16Π. Oblicz obwód tego koła
P=16π
P=πr²
26=πr² /:π
26/π=r²
√(26/π)=r
L=2πr
L=2π√(26/π)
L=2√(26/π)π

3. Pole koła wynosi Π. Oblicz obwód tego koła
P=π
P=πr²
π=πr²

r=0
L=2πr
L=2π

4. Oblicz obwód kwadratu o polu 81 cm2.
P=81
P=a²
81=a²
√81=a
a=9
L=4a
L=4×9=36cm

5. Oblicz szerokość prostokąta , którego długość wynosi 10cm, a przekątna ma 1,2dm.22.
1,2dm=12cm
12²=10²+x²
x²=144-100
x²=44
x=√44
x=2√11(cm)

6. Oblicz promień koła opisanego na kwadracie o boku 8
8=średnica
r=1/2d
r=1/2*8
r=4

9. Do banku wpłacono 1300 zł. Oprocentowanie w tym banku w skali rocznej wynosi 2,5%. Ile wynoszą odsetki po upływie roku?
2,5%*1300=0,025*1300=32,5zł
1 5 1