Gościu zapłacił za 3 bilety normalne i 2 ulgowe 34 zł
Inny gościu zapłacił za 1 normalny i 3 ulgowe 23 zł
a) Oblicz, ile kosztuje bilet normalny, a ile ulgowy
b) Film "Olśnienie" obejrzało w kinie 420 widzów. Dochód z biletów wyniósł 2640 zł. Obliczyłeś już ceny biletów ulgowych i normalnych. Oblicz teraz, ilu widzów kupiło bilet ulgowy, a ile bilet normalny.
Daje moje ostatnie 20 punktów za rozwiązanie tego zadania, wiem ze trochę za mało bo zadanie jest długie no ale więcej nie mam. Proszę o rozwiązanie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:54:24+01:00
X- bilet normalny
y- bilet ulgowy
a)
3x+2y=34
x+3y=23 /*(-3)

3x+2y=34
-3x-9y= -69
-----------------
-7y= -35 /:(-7)
y=5
x+3y=23
x+3*5=23
x+15=23
x=8

x=8
y=5

Odp. Bilet normalny kosztuje 8 zł, a ulgowy 5 zł.

b)

x-ilość widzów, którzy kupili bilet ulgowy
y-ilość widzów , którzy kupili bilet normalny

x+y=420 /*(-5)
5x+8y=2640

-5x-5y= -2100
5x+8y=2640
----------------------
3y=540 /:3
y= 180

x+y=420
x+180=420
x=240

x=240
y=180

Odp. 240 widzów kupiło bilet ulgowy, a 180 normalny.
2010-01-13T15:54:50+01:00
a) 3x+2y=34 x=cana biletow normalnych
x+3y=23 y=cena biletow ulgowych

x=23-3y

3x+2y=34
( 3*23-3y)+2y=34
69-9y+2y=34
69-7y=34
-7y=-69+34
-7y=-35/:-7
y=5

x=23-3y
x=23-1
x=8

x=8
y=5

b) x=licba widzow z biletem normalnym
y=z b. ulgowym

x+y=420
8x+5y=2640/*-0,2

{x+y=420
dodac to {-1,6x+-1y=-528
-0,6x=-108/:-0,6
x=180

x+y=420
y=420-180
180+420
y=240 Odp.180 widzow to bilet normalny a 240 to ulgowy
2010-01-13T15:59:17+01:00
A)
x- bilet normalny
y- bilet ulgowy

3x + 2y = 34
x + 3y =23

3x+2y=34
x= 23-3y

3(23-3y) + 2y=34
69-9y+2y=34
-9y+2y= 34-69
-7y=-35/:(-7)
y=5

x=23-3*5
x=23-15
x=8
Odp.bilet normalny kosztuje 8zł a ulgowy 5zł
b)
240-widzowie
2640- cłączna cena biletów
8x-bilety ulgowe
5y-bilety normalne

x+y=420
8x+5y=2640

x=420-y
8(420-y)+5y=2640

3360-8y+5y=2640
-8y+5y=2640-3360
-3y=-720/:(-3)
y=240

x=420-240
x=180
Odp.bilet ulgowy kupiło 240 a normalny 180