1.Królestwo organizmów. ktore nie maja jadra komorkowego.
2.stanowi pozajadrowa czesc komorki
3.Komorka zawierająca kilka lub kilkanascie jader komorkowych.
4.Samozywne organizmy. ktorych komorki otacza celulozowa sciana komorkowa.
5.Ich badaniem zajumuje sie histologia.
6.Tworzą go osobniki podobne do siebie, ktore moga krzyzowac i wydawac plodne potomstwo.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T20:33:58+02:00
1. Prokariota- nazwa organizmów o najstarszej filogenetycznie budowie komórki; nie mają wyodrębnionego jądra komórkowego i in. organelli otoczonych błoną, np. baktreie, sinice

2. Cytoplazma- płynnym składnikiem cytoplazmy jest cytozol, zwany również cytoplazmą podstawową, zbudowaną między innymi z wody, białek i cukrów. w tej galaretowatej substancji są zanurzone struktury, zwane organellami.

3. Protisty : komórczaki zbudowane wprawdzie z jednej komórki ale z duza liczba jąder

4. Komórka Eukariotyczna- komórka roslinna, protisty: komórka autotroficzna oraz miksotroficzna- zaleznie od swiatła jest albo samozywna, gdy brak swiatła cudzozywna

5. nauka o rozwoju, budowie i funkcjach tkanek, w przeciwieństwie do anatomii, zajmuje się ona badaniem mikroskopowej budowy ciała. Nauka o chorobach tkanek nosi nazwę histopatologia.

6. gatunek
15 2 15
  • Użytkownik Zadane
2009-09-26T20:45:56+02:00
1.Królestwo organizmów. ktore nie maja jadra komorkowego.
BAKTERIE
2.stanowi pozajadrowa czesc komorki
PROTOPLAST
3.Komorka zawierająca kilka lub kilkanascie jader komorkowych.
KOMÓRCZAK
4.Samozywne organizmy. ktorych komorki otacza celulozowa sciana komorkowa.
ROŚLINY
5.Ich badaniem zajumuje sie histologia.
TKANKI
6.Tworzą go osobniki podobne do siebie, ktore moga krzyzowac i wydawac plodne potomstwo.
GATUNEK
16 3 16
2009-09-26T21:27:00+02:00
1. Bakterie
2. Cytoplazma
3. Komórczak
4. Rośliny
5. Tkanka
6. Gatunek
14 4 14