Odpowiedzi

2010-01-13T15:51:50+01:00
Japonia
-Stany Zjednoczone
-Zjednoczona Europa
-New Orlean

-rudy: miedzi,żelaza

Zakład energetyczny - duże miasto do zaopatrzenia w energię
Muszą surowce sprowadzać z innych państw

Szwajcaria posiada bardzo nieliczne złoża surowców mineralnych. Wydobywa się głównie surowce do produkcji materiałów budowniczych (wapienie, margle) i sól kamienna (Jura).
Stany Zjednoczone należą do najlepiej rozwiniętych państw świata, posiadają m.in. wielkie złoża węgla kamiennego (2. miejsce na świecie w wydobyciu) w Appalachach (Pensylwania, Wirginia Zachodnia, Kentucky) oraz w stanach Illinois i Indiana, ropy i gazu ziemnego (2. miejsce na świecie) w Teksasie, Luizjanie, Kansas, Oklahomie, na Alasce oraz w Zatoce Meksykańskiej, rud miedzi (Arizona, Utah, Montana), uranu, molibdenu, wanadu, wolframu, siarki (1. miejsce na świecie), fosforytów (Floryda), soli potasowych i soli kamiennej.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T15:54:50+01:00
Shaba - Zair kopalnie rud miedzi, kobaltu, cynku, ołowiu, uranu, złota, srebra, tantalu i niobu

Damodar - Indie węgiel kamienny, złoża rud żelaza, miedzi, miki i boksytów
Doniecki pogranicze Ukrainy i Rosji: węgiel kamienny, rudy rtęci. Tylko tyle wiem niestety :( pozdrawiam
4 4 4
2010-01-13T15:56:36+01:00
Shaba (Demokratyczna Republika Konga) - surowcowy niezrestrukturyzowany - górnictwo i hutnictwo metali nieżelaznych, metalowy, chemiczny



Doniecko-Naddnieprzański (Ukraina, surowcowy niezrestrukturyzowany, Donieck) - górnictwo węgla kamiennego i hutnictwo żelaza, chemiczny, elektromaszynowy


Damodar (Indie, surowcowy niezrestrukturyzowany) - górnictwo węgla kamiennego, rud żelaza i metali nieżelaznych, hutnictwo, chemiczny