1.Krzysiek miał 12 zł. Kupił 2/3 kg cukierków po 4 i 1/5 zł za kilogram i 1 i 3/4 kg orzechów po 4 i 2/5 zł za kilogram.Ile zapłacił i czy wystarczyło mu pieniędzy?
2.Skrzynka z jabłkami waży 15 i 3/4 kg a tara stanowi 1/7 wagi brutto.Ile ważą jabłka.
3.W klasie jest 30 uczniów. Jesli 3/5 uczniów stanowią dziewczynki, to ilu chłopców jest w tej klasie.
4. 48 i 3/7 - 5 i 4/7=
5.1/7 razy 4 i 2/3 + 18 : 6/7=

3

Odpowiedzi

2010-01-13T16:10:07+01:00
4.
48 3/7-5 4/7=46 13/7-5 4/7=41 9/7=42 2/7
5.
1/7*4 2/3+18:6/7=1/7*14/7+18:6/7=2/7+18*7/6=2/7+21=21 2/7
2010-01-13T16:20:23+01:00
1). 12zł-kwota początkowa jaką posiadał Krzysiek.

4,20 zł --- 1 kg
x zł --- 2/3 kg

x= 4,20 * 2/3
x= 2,80 zł - koszt cukierków

4,40 zł --- 1 kg
x zł --- 1 3/4 kg

x=4,40 * 1 3/4
x=7,70 zł - koszt orzeszków

2,80 zł + 7,70 zł = 10,50 zł

Odp: Krzyśkowi wystarczą pieniądze i zapłaci 10,50 zł

2).
brutto = 15 3/4 kg = 15,75 kg
tara to 1/7 brutta --- 1/7*15,75=2,25kg
więc netto czyli jabłka w tym wypadku ważą---15,75-2,25=13,5kg

3).
30-liczba uczniów

3/5*30=18- liczba dziewczynek
30-18=12 - liczba chłopców

4).
48 3/7 - 5 4/7 = 339/7 - 39/7 = 300/7 = 42 i 6/7

5).
1/7*4 2/3+18:6/7=1/7*13/3+18*7/6=2/3+21= 21 i 2/3



Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:23:01+01:00
1.
2/3*21/5 = 42/15 = 2,8zł (cukierki)
7/4*22/5 = 154/20 = 7,7zł (orzechy)
7,7+2,8=10,5
Zapłacił 10,5 zł, wystarczyło
2.
63/4-63/28 = 441/28-63/28=378/28 = 13,5kg
3.
3/5*30 = 18
30-18 = 12
chłopców jest 12
4.
339/7-39/7=300/7 = 42,86
5.
1/7*14/3+18/1*7/6= 14/21 + 126/6 = 28/42 + 882/42 = 910/42 = 21,67