Wyjaśnij znaczenie podanych frazeologizmów. Ułóż zdania z pięcioma wybranymi związkami
puścić w niepamięć - ...
mieć krótką pamięć - ...
wbić się w pamięć - ...
uczcić pamięć - ...
zachować w pamięci - ...
wracać pamięcią - ...
wymazać z pamięci - ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:11:09+01:00
Puścić w niepamięć - darować coś komuś
mieć krótką pamieć - łatwo coś zapominać
wbić się w pamięć - być przez kogoś zapamiętywanym
uczcić pamięć - uroczyste przypomnienie o kogoś smierci
zachować w pamięci - mieć coś w głowie na bardzo długo
wracać pamięcia - przypominać sobie coś
wymazać z pamięci - nie pamiętać o czymś, przestać pamiętać.

1. Ewa ma bardzo krótką pamięć, ponieważ zawsze wszystkiego zapomina.
2. Ola tym zachowaniem wbiła mi się w pamięć.
3. 1 Września uczcimy pamięć zmarłych.
4. Ostatnio wracałam pamięcią do dawnych czasów.
5. Agnieszka wymazała sobie z pamięci to, że dostała złą ocenę.
138 4 138
Nie chcę się czepiać! Ale czy punkt trzeci nie jest źle?? Bo moim zdaniem powinno być 1 Listopada a nie 1 września. Święto zmarłych jest pierwszego listopada. =)
a no właśnie ;)
2010-01-13T16:11:59+01:00
Puścić w niepamięć -zapmniec o czymś pusciłam w niepamiec twoje kłamstwo
mieć krótką pamięć -szybko zapominac mam bardzo krótka pamiec
wbić się w pamięć -dobrze cos zapamietac wbij sobie w pamiec ze jutro sa urodziny mamy
uczcić pamięć -przypominac sobie o czyms i to uczcic wczoraj uczcilismy pamiec poległyhc pod czas 2 wojny swiatowej
zachować w pamięci -dobrze coc zapamietac zachowam w pamieci to zdarzenie
wracać pamięcią -przypominac sobie o czyms wracam pamiecia do dzieciecych lat
wymazać z pamięci -"specjalnie"o czyms zapomniec wymaz sobie to z pamieci
61 3 61