1. Oblicz:
a) 45 + (-9) + (-91) + 5
b) 6,25 + (-1/4) + (-3/5) + 0,75
c) 1/2 + (-3/4) + (-5/8)
d) 16 4/5 + (-4,8) + 3 1/5 +(-4 1/5)

2. Oblicz:
a) (-50 - (1 3/4)
b) -(-1 1/3) + (-15)
c) (-3 2/5) - 4,8

3. Obilcz:
a) 6 1/2 + (-3,25) + (-1 3/4) +1
b) -(-(-3) + (-2)) + (-(-3))
c) 28 - 39 + (-14) - (-12) - 81

4. Od sumy liczb -63 i 28 odejmij sumę liczb -16 i -13.
DAM NAJ!O ile to nie kłopot, proszę o wytłumaczenie...

2

Odpowiedzi

2010-01-13T16:11:03+01:00
. Oblicz:
a) 45 + (-9) + (-91) + 5= 45 - 9-91+5=-50
b) 6,25 + (-1/4) + (-3/5) + 0,75=6,25 -0,25-0.6+0,75=6,15
c) 1/2 + (-3/4) + (-5/8)= 4/8- 6/8-5/8= -7/8
d) 16 4/5 + (-4,8) + 3 1/5 +(-4 1/5)= 16,8-4,8+3,2-4,2=20-9=11

2. Oblicz:
a) (-50 - (1 3/4)
b) -(-1 1/3) + (-15)
c) (-3 2/5) - 4,8

3. Obilcz:
a) 6 1/2 + (-3,25) + (-1 3/4) +1=6,5 - 3,25 - 1,75+1=7.5-5=2,5
b) -(-(-3) + (-2)) + (-(-3))
c) 28 - 39 + (-14) - (-12) - 81

4. Od sumy liczb -63 i 28 odejmij sumę liczb -16 i -13.
(-63 +28)- (-16-13)=-35-(-28)= -35 + 28=7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:12:35+01:00
1. Oblicz:
a) 45 + (-9) + (-91) + 5 = 45-9-91+5 = -50
b) 6,25 + (-1/4) + (-3/5) + 0,75 = 6,25 - 0,25 - 0,6 + 0,75 = 6,15
c) 1/2 + (-3/4) + (-5/8) = 4/8 - 6/8 - 5/8 = -7/8
d) 16 4/5 + (-4,8) + 3 1/5 +(-4 1/5) = 16,8 - 4,8 + 3,2 - 4,2 = 11

2. Oblicz:
a) (-50 - (1 3/4) = -50 - 1,75 = -51,75
b) -(-1 1/3) + (-15) = 4/3 - 45/3 = -41/3
c) (-3 2/5) - 4,8 = -3,4 - 4,8 = 8,2

3. Obilcz:
a) 6 1/2 + (-3,25) + (-1 3/4) +1 = 6,5 - 3,25 - 1,75 = 1,5
b) -(-(-3) + (-2)) + (-(-3)) = -(3-2) + 3 = -1+3 = 2
c) 28 - 39 + (-14) - (-12) - 81 = -11 - 14 + 12 = -25 + 12 = -13

4. Od sumy liczb -63 i 28 odejmij sumę liczb -16 i -13.
(-63+28) - (-16 + (-13)) =
= -35 - (-29) = -35 + 29 = -6