Oznaczamy przez liczbe a liczbe dziewczyn w pewnej klasie i przez b liczbe chłopców w tej klasie

a) ilu ucznów jest w tej klasie ?

b) ilu ucznów liczyłaby klasa gdyby chłopców było trzy razy mniej a dziwecząt trzy razy wiecej

c)ilu ucznów jest na lekcji skoro nieobecni sa dwaj chłopcy i połowa dziewcząt


z góry thx
d) w tej klasie okulary nos jedzna czwarta dziewczat i co piaty chłopak ilu uczniów nie nosi okularów

e) uczniowie siedzą przy dwuosobowych stolikach jesli wszyscy sa obecni to cztery miejsca pozostaja wolne ile jest stolków w klasie

uwaga w punkcie b) nalezy przyjąć załozenie że liczba b jest podzielona przez trzy jakie załozenia nalezy przyjąc w punkatach c) d) e)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:10:52+01:00
A) a+b

b)3a+⅓b

c)½a+b-2

d) a+b-(¼a+⅕b)

2010-01-13T16:13:00+01:00
A) a+b
b)a=1/3b
b=3a
1/3b=3a
c)b-2+1/2a
b-2>2
d)(a+b)-1/4a-1/5b
e)(a+b)/2+2
(a+b)>2