Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T16:07:44+01:00
Pozytywne znaczenie protistów:
- Biologiczne oczyszczanie wód,
- Użyźniają glebę,
- Protisty to cenne składniki wody i soli mineralnych,
- Duże glony stanowią schronienie dla innych organizmów wodnych,
- Biorą udział w tworzeniu skorupy ziemskiej, pancerzyki otwornic tworzą pokłady mułów na dnie oceanicznym, które po latach przekształcają się w skały wapienne,
- Skały wapienne są przetwarzane w kredę,
- Ich obecność jest wskaźnikiem czystości wód,

Negatywne znaczenie protistów:
- Niektóre protisty są pasożytami wywołującymi groźne choroby, np. malaria, śpiączka afrykańska, czerwonka pełzakowata
- Ich masowa obecność ogranicza rozwój innych organizmów,
- Ryby, które żywią się glonami mają gorsze walory smakowe i zapachowe,
- Zakwity wód, co przyczynia się do śmierci wielu organizmów wodnych
2 5 2
2010-01-13T16:10:02+01:00
-Stanowią pokarm dla zwierząt wodnych (plankton).
-Rozkładają szczątki innych organizmów na proste substancje mineralne (saprofity,reducenci,destruenci)
-Biorą udział w krążeniu materii w przyrodzie
-Biorą udział w trawieniu celulozy (np. w przewodzie pokarmowym termitów i zwierząt przeżuwających)
-Tworzą pokłady skał wapiennych
-Wywołują choroby: zarodziec malarii,świdrowiec gambijski, lamblia oraz rzęsistek.
2 3 2
2010-01-13T16:10:21+01:00
-urzyźniają glebe
-"produkcja" ziół
-pasożytnictwo
-przenoszenie chorób
-ważne ogniwo łańcucha pokarmowego
- ich obecność jest wskaźnikiem czystości wód
- biorą udział w krążeniu pierwiastków
- agar pozyskiwany z krasnorostów, stosowany jest w przemyśle piekarniczym i cukierniczym
2 3 2