Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od marka i 3 razy młodszy od filipa
a) ile lat ma marek a ile filip
b) ile lat bedzie miał marek za 7 lat
c) ile lat miał radek gdy urodził sie marek
d) o ile lat filip jest starszy od radka

a ostatnie zadanie kto chce
e) ile lat miał filip gdy urodził ssię marek

z góry thx

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:15:36+01:00
Radek ma x lat i jest o 5 lat starszy od marka i 3 razy młodszy od filipa

x = radek
m = marek = x-5
f = filip = 3x

a/
m = x-5
f=3x

b/
x-5+7=x+2

c/
x-(x-5)=x-x+5=5

d/
3x-x=2x

e/
3x-5
2010-01-13T16:18:25+01:00
A) radek=x
marek x-5
filip 3x

b) (x-5)=7=x=2
c)5 lat
d) 3x-x=2x
e)3x(x-5)=2x+5