Odpowiedzi

2010-01-13T16:13:40+01:00
X- cena dorosłej osoby
3/4x - cena dziecka
x+3/4x=21
7/4x=21
x=21*4/7
x=12

3/4*12=9
2010-01-13T16:15:16+01:00
X-cena biletu za osobę dorosłą
0,75x- cena biletu za dziecko
x+0,75x=21
1,75x=21 /:1,75
x=12
0,75x=9
Odp:Cena biletu za osobę dorosłą wynosi 12zł a za dziecko 9 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:17:41+01:00
X-cena biletu dorosłego
y- cena biletu dziecka
100%+75%=175%
175%-21
100%=x

x=21*100:175=12
Bilet dorosłego kosztuje 12 złotych
12-100%
y-75%
y=12*75:100=9
y=9zł
Bilet dziecka kosztuje 9 złotych.
12+9=21