Oblicz wartość liczbową wyrażenia .
a) -y+8x- z-2x dla x=-2 ; y=6 ; z=-3
b) -8y -4z+x -y-2z +1 dla x=-0,5; y =-1 ; z=2
c) 9y-(7y+x) + (6x -7y ) dla x = -2 ; y=3
d) (6a-8b -0,7) -(6,9 +a -5b)+1,8 dla a=0,2; b=0,1
e)½ abc -(4ab+2abc) + (-bc + 5ab ) dla a =-2 ;b =½ ; c =-4

Proszę o pomoc !!!
I całe rozwiązanie nie tylko wyniki ;)

2

Odpowiedzi

2010-01-13T16:35:05+01:00
A) -6 -16 +3 +4 = -25
b) 8 -8 -0,5 +1 -4 = -3,5
c) 9y - 7y -x + 6x -7y = -5y +5x= -15 -10 = -25
d)6a - 8b - 0,7 - 6,9 -a + 5b +1,8 = 5a -3b -5,8 = 1 -0,3 -5,8= -5,1
e)0,5 abc -4ab -2abc -bc +5ab = -1,5abc +ab -bc = -6 -1 -2 = -9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:40:54+01:00
A) -y+8x- z-2x dla x=-2 ; y=6 ; z=-3

-y+8x+-z+-2x=-y+-z+6x=-1*-1+-1*-3+6*6=1+3+36=40

b) -8y -4z+x -y-2z +1 dla x=-0,5; y =-1 ; z=2

-8y+-4z+x+-y+-2z+1=-9y+-6z+x1=-9*-1+-6*2+-0,5=9+-12+-0,5=-2,5

c) 9y-(7y+x) + (6x -7y ) dla x = -2 ; y=3

9y-7y+-x+6x+-7y=-5y+5x=-5*3+5*-2=-15+-10=-25

d) (6a-8b -0,7) -(6,9 +a -5b)+1,8 dla a=0,2; b=0,1

6a+-8b+-0,7+-6,9+-a+5b+1,8=5a+-3b+-5,8=5*0,2+3*0,1+-5,8=-5,1
2 5 2