Odpowiedzi

2010-01-13T16:47:36+01:00
Fg=0,000000107N
R=1m
m=?

Fg=Gmm/R²
0,000000107=6,67*10⁻¹¹m²
m²=1604,2
m=40,05kg

Odp:Kazda z blizniaczek ma mase ok 40,05kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:02:22+01:00
Dane:
F = 0,000000107 N
r = 1m
Rozw.:
F = G×m×m/r²
F = G×m²/r²
Fr² = G×m²
m² = Fr² / G
m = √ Fr² / G (po prawej stronie równania wszystko jest pod pierwiastkiem)

m = √0,000000107 N × (1m)² / 6,67 × 10 ^-11 [N×m²/kg²] ≈ √1600kg² = 40kg