PILNE !!! Układy równań !!
Zad.1
Oblicz ile lat ma obecnie syn, ile lat ma jego ojciec a ile dziadek jeżeli wiadomo że połowa wieku ojca równa sie 1/4 sumy lat dziadka i syna. Że 5 lat temu ojciec miał o 35 lat mniej niż dziadek i syn razem oraz że za 3 lata dziadek będzie miał o 7 lat więcej niż ojciec i syn razem.

Zad. 2

Za 16 biletów do cyrku zapłacono 303zł bilet dla dziecka kosztował 15zł zaś dla osoby dorosłej był o 60% droższy. Oblicz ile kupiono biletów dla dorosłych a ile dla dzieci.

2

Odpowiedzi

2010-01-13T16:54:59+01:00
X - ulgowy[ilość]
y - normalny[ilość]

15zł x 60% = 9
15zł + 9 zł = 24zł

15x + 24y =303
x + y = 16 --> x = 16 - y
15(16 - y) + 24y = 303
240 + 9y = 303
9y = 63
y = 7

x = 16 - 7
x = 9
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:11:57+01:00