Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:46:17+01:00
Koronował się w 1025 roku .
Koronacja wyznaczając władcę powodowała wydziedziczenie pozostałych. Osłabiała także pozycję możnych, ponieważ popierając jednych bądź drugich pretendentów do korony zyskiwali większe znaczenie. Koronacja była sprzeczna z interesami sąsiadów. Państwo patrymonialne było znacznie słabsze niż państwo władcy koronowanego.
5 3 5
2010-01-13T16:46:21+01:00
1025 r koronacja ta dawała Polsce szanse na utworzenie bądź utrzymanie silnego państwa
1 5 1