Witam,

1. Do podanych wyrazów dopisz ich synonimy.

dom -
wróg -
szybko -
kłamstwo -
nagradzać -
nagle -
patrzeć -
energiczny -
usuwać -
lękliwy -

2. Do podanych wyrazów obcych dopisz ich polskie synonimy.

presja -
substrat -
defekt -
debata -
fascynacja -
protest -
dyletant -
emisariusz -
komplement -
rezerwa -


Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny ;)

Pozdrawiam

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:52:58+01:00
Dom - dach nad głową
wróg - nieprzyjaciel
szybko - prędko
kłamstwo - oszustwo
nagradzać - dawać
nagle - w tym momencie
patrzeć - oglądać
energiczny - ruchliwy
usuwać - kasować
lękliwy - bojący się

presja - zmuszenie
substrat - podstawa
defekt - szkodzenie
debata - dyskusja
fascynacja - zainteresowanie
protest - sprzeciw
dyletant - niedoświadczenie
emisariusz - wysłannik
komplement - pochwała
rezerwa - zajęcie (miejsca)
3 3 3
2010-01-13T16:57:19+01:00
1.
dom- chata,budynek,mieszkanie, dach nad głową, własny kąt,
wróg - przeciwnik,napastnik
szybko - prędko,energicznie
kłamstwo -nieprawda,fałsz
nagradzać - odznaczać
nagle - niespodziewanie,znienacka
patrzeć - zerkać,spoglądać,oglądać
energiczny - żwawy
usuwać -wyrzucać, eliminować, niszczyć, wysypywać, wylewać,
lękliwy - strachliwy, bojaźliwy, tchórzliwy, trwożliwy