Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:52:11+01:00
X-cena przed obniżkami
pierwsza obniżka (x*0,9)
druga obniżka (x*0,9)*0,9=2430
wychodzi:
(x*0,9)*0,9=2430
x*0,9=2430 // przez 0,9
x*0,9=2700 // przez 0,9
x=3000zł
2010-01-13T16:55:19+01:00
Dane:
2430(zł)= cena komputera po obniżkach
10%= pierwsza obniżka
10%= druga obniżka
Rozwiązanie:
2430*10%=
2430*0,1=234
2430+234=2673(zł)

2673*10%=
2673*0,1= 267,3
2673+267,3=2940,3(zł) -> cena komp. przed obniżkami
2010-01-13T16:55:34+01:00
90% z x to 2430zł
0,9*x=2430zł
x=24300:9
x=2700

90% z x to 2700
0,9*x=2700
x=2700:9
x=3000

;*