Odpowiedzi

2010-01-13T17:01:21+01:00
Sachem jest głównym bohaterem noweli Henryka Sienkiewicza. Sachem,czyli syn wodza,nosi przydomek Czerwony Sęp. Był sierotą bowiem biali kolonizatorzy wymordowali członków jego plemienia. Opiekował się nim stary Indianin. Później przygarnęła go trupa cyrkowa. W cyrku spędził kilkanaście lat życia,aż został akrobatą.
Sachem był wysokim,szczupłym Indianinem. Zwracała uwagę jego zręczna i wysportowana sylwetka. Jego postać przypominała źle oswojonego jaguara. W twarzy koloru miedzi zwracały uwagę zimne,niby obojętne,oczy. W ciemnych włosach tkwiły orle pióra-odznaka wodza. Twarz miała szlachetne ostre rysy. Miał wyciągnięte ręce pokryte płaszczem,które wyglądały jak olbrzymie skrzydła. Jego ramiona okrywał płaszcz wykonany z gronostajów. W ręku trzymał długi drąg. Za pasem nosił narzędzia do skalpowania nóż i topór. Sachem wyróżniał się szczególną odwagą i wojowniczością.
58 4 58
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:04:17+01:00
1.Przedstawienie postaci;
-nazywa się Czerwony Sęp,
-jest Indianinem
-w wieku 10 lat zmarł mu ojciec
-syn wodza plemienia Czarnych Węży
- dołączył do trupy cyrkowców
- jest ostatnim z pokolenia Czarnych Wężów

2. Wygląd Zewnętrzny ;
-twarz podobna do głowy orła, wyglądała jak wykuta z miedzi,
-zimne , spokojne oczy,śiecące chłodnym, złowrogim blaskiem
-płaszcz z białych gronostajów
-na głowie pióra, za pasem topór i nóż
-w ręku trzyma długi drąg

3.Cechy charakteru ;
- w trakcie występu ; dumny,groźny,pewny siebie , mściwy,nonorowy,niespokojny.

- prawdziwe cechy- nielojalny , nieczuły, łatwowierny,uległy,tchórzliwy

4.Ocena postaci
- zapomniał o swoich przodkach
-poblicznie się upokorzył
-przypominał Indianina tylko z wyglądu
-wychowywali go mordercy jego przodków.
34 3 34