Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T16:59:02+01:00
Przeszczep -to transplantacja organów to metoda ratowania ludzkiego życia. Polega ona na wszczepieniu w miejsce brakującego narządu, jego ubytku albo uszkodzenia, organu pochodzącego od innego człowieka lub zwierzęcia. Wyróżniamy tzw. transplantacje alogeniczne, w obrębie tego samego gatunku lub ksenogeniczne, czyli obcopochodne.Na liście organów, które można przeszczepić tą pierwszą metodą, znajdują się jak dotąd: serce, nerki, trzustka, wątroba, płuca, jelito, rogówka oka, kości, włosy, skóra oraz szpik kostny. Do transplantacji nie można wykorzystać organu pojedynczego potrzebnego do życia samemu dawcy. Można natomiast pobrać od osób żywych organy tzw. parzyste, np. nerkę, lub takie, które mają zdolność do samoregeneracji, np. płaty skórne czy szpik. Narządy pojedyncze uzyskiwane są tylko od osób zmarłych - koniecznie po uprzednim, absolutnie pewnym stwierdzeniu ich śmierci.
Mam nadzieję że pomogłam;)
2010-01-13T17:46:49+01:00
/\
|
|
macie z tej samej strony internetowej . xddd