Odpowiedzi

2010-01-13T17:13:33+01:00
Monarchia absolutna:
- nieograniczona władza króla,
- król pełnił władze- funkcje sądownicza
- krol ustanawia prawa, ale im nie podlega
Monarchia parlamentarna:
- najważniejszą władzą jest parlament, który stanowi prawa, powołuje rząd i decyduje o polityce
- król pełni funkcje reprezentacyjną
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:24:08+01:00
1 Monarchia absolutna polega na nieograniczonej władzy króla
2 monarchia parlamentarna forma ustroju politycznego , w którym głową państwa jest monarchia , która współdzieli władzę z parlamętem .
3 Piotr1 :utworzenie senatu i kolegiów , budowanie nowej stolicy Sankt Peterburga, wprowadzenie zachodnich obyczjów na dwór Rosyjski
Ludwik : nowy podział administracji , podziała wojsk , pożądki publiczne , zwiększenie podatków , organizowanie licznuych widowisk
5 2 5