Odpowiedzi

2010-01-13T16:58:01+01:00
Ile razy się potkniemy,
ile razy przewrócimy,
wciąż wstajemy od nowa.
Choć droga tak trudna i kręta,
nie musimy być jedna krew,
ani jedno nazwisko,
jeden dom, ani rodzina.
Więzy nieśmiertelne, nierozerwalne,
nie zabije ich żadne zło.
Nie udajemy bohaterów,
ludzi nieomylnych i niezadowolonych,
tylko mocno wierzymy,
że istnieją więzy silniejsze,


Lubię Cię jak kaczka wodę,
krowa trawę, świnia gnój bo
Ty jesteś przyjaciel mój

Przyjaciel: nadal wierzy w
Ciebie choć już nikt inny
nie wierzy, łącznie z Tobą
samym; słucha, chociaż słuchał
to już wiele razy; jest przy
Tobie, gdy Ci się nie układa
i nigdy nie mówi:
"A nie mówiłem?"; pomaga Ci
pozbierać i skleić to, co stłukłeś.



Pomoc Przyjaciela


Pokaż mi którędy mam iść,
by więcej Cię nie ranić.
Jak nie ulec zatraceniu,
w tak trudej egzystencji.
Rozświetl mi drogę,
przynieś nadzieję,
kiedy ja Ci jej przynieść nie mogę.
Tak potrzeba mi Twoja przyjaźń,
by nie błądzić jeszcze bardziej,
tak potrzebne twoje zrozumienie,
by moje życie pustym nie było,
i bezsensownie się nie toczyło...

Prawdziwej przyjazni
Zadna sila nie zniszczy,
zaden czas nie oslabi,
Lecz w kazdym czasie trwa
jednakowo silna,
Poniewaz prawdziwie kocha
przyjaciela,
I chocby nie wiedziec jak
ciezkiej doznala od niego
Krzywdy, jednak nie
przestanie nadal go kochac.
Piotr Abelard

Przyjaźń

Nie szafuj słowem - przyjaźń
bo ono znaczy wiele,
znajomych pełno dokoła,
nieliczni to przyjaciele.

Życie razów nie szczędzi,
kark pochylają cierpienia,
ten co pomoże powstać,
wart miana przyjaciela.

Toczysz swój głaz pod górę,
on spada prawie na szczycie,
trzeba zaczynać od nowa to syzyfowe życie.

Człowiek naprawdę życzliwy
- nie w chwale i brzęku mamony -
poda swą rękę pomocną
z kawałkiem chleba na dłoni.

Poda swe mocne ramię
i plecy prostować pomoże,
wesprze cię słowem i czynem,
na nim polegać możesz.

Rzeczy zmieniają się wokół
nas, zmieniają się także i
ludzie, którzy zniżają się
do poziomu rzeczy, ale nie
zmieniają się przyjaciele,
co udowadnia, że przyjaźń
to coś boskiego i nieśmiertelnego.

Codziennie należy przeczytać
dobry wiersz, obejrzeć
piękny obraz, posłuchać
lekkiej piosenki lub
porozmawiać serdecznie z przyjacielem.

Kiedy żegnasz przyjaciela,
nie smuć się, ponieważ jego
nieobecność pozwoli ci
dostrzec to, co najbardziej
w nim kochasz.

Przyjaciele spotykają się,
aby się lepiej poznać i pokochać.
Przyjaciele są szczęśliwi,
gdy się spotykają,
mówią sobie wszystko, kim
są i czym żyją.
Luciano Cain

Czym dla ptaka są skrzydła,
tym dla człowieka przyjaźń:
wznosi go ponad proch ziemi.
Zenta Maurina Raudive

Najlepszym przyjacielem jest ten,
kto nie pytając o powód twego smutku,
potrafi sprawić, że znów wraca radość.
św. Jan Bosko

Kto szczęście z tobą podzieli
i losu zawiłe koleje,
tak w dobrej jak i złej dobie
na pewno jest przyjacielem.

Nie szafuj więc słowem - przyjaźń,
bo ono znaczy zbyt wiele,
znajomych pełno dokoła,
- nieliczni to przyjaciele.

niż więzy krwi.

Anioły
Anioły są wśród nas,
rzadko się ujawniają,
owiane tajemnicą swojej egzystencji,
są nawet wtedy, kiedy życie się zmienia.
Anioły zmieniają każdy ból w radości istnienia,
jednym dotknięciem swojej dobroci,
ocierają morze Twoich łez.
Na to mają serce, żeby kochać,
dobrą wolę by przebaczać,
nieważne jak bardzo będzie źle,
przynoszą nadzieję, na lepsze jutro...
Pomoc przyjaciela
Pokaż mi którędy mam iść,
by więcej Cię nie ranić.
Jak nie ulec zatraceniu,
w tak trudnej egzystencji.
Rozświetl mi drogę,
przynieś nadzieję,
kiedy ja Ci jej przynieść nie mogę.
Tak potrzebna mi Twoja przyjaźń,
by nie błądzić jeszcze bardziej,
tak potrzebne Twoje zrozumienie,
by moje życie pustym nie było,
i bezsensownie się nie toczyło...

Nie ten przyjaciel co w
pogodnej chwili swą
życzliwoscią życie ci umili.
Lecz ten co w klęsce,
samotnej godzinie sztandar
miłości nad głową rozwinie.



Gdy słońce zajdzie naszej
przyjaźni, zdradliwa fala
rozłączy nas, spójrz na
tego SMSa a on Ci powie,
że kiedyś miłość łączyła nas.



Przyjaciel to ktoś, kto
cię zna i kocha za to,
czym byłeś, i kim jesteś,
i który podziela twoje
nadzieje, co do tego, kim będziesz.



Są w życiu chwile, które
na zawsze w pamięci
zostają i choć czas
przemija one nie mijają
i są osoby, które raz
poznane bywają w życiu
niezapomniane.



Rzeczy zmieniają się wokół
nas, zmieniają się także
i ludzie, którzy zniżają
się do poziomu rzeczy,
ale nie zmieniają się
przyjaciele, co udowadnia,
że przyjaźń to coś boskiego
i nieśmiertelnego.



Każdy ma swojego Anioła.

Każdy ma swojego anioła,
nawet na ziemi,
pozwól tylko nim być dla Ciebie!
Otrzeć Twoje gorzkie łzy,
pocieszyć w każdym smutku,
pomóc, nawet kiedy już nie wierzysz,
że ktoś do Ciebie wyciągnie rękę.
Pozwól komuś zapłakać,
kiedy, wie że może Cię starcić,
czasami tak niewiele brakuje,
by przestać wierzyć.
Ale prawdziwa przyjaźń,
nie zna garnic,
nawet przez chwilę nie zapomina!



Cud

Często czekamy na cud,
prosimy o niego codziennie,
ale nie zauważamy,
że on już się zdarzył.
Tak trudno docienić drugiego człowieka,
jego bezinteresowną życzliwość,
szczerość spojrzenia,
tak łatwo zniszczyć słowem,
zburzyć spokój.
Bóg zsyła Ci cud,
nie zawsze o niego prosisz,
powiesz: nie taki chciałeś,
lecz cudem jest mieć przyjaciela,
i być przyjacielem dla kogoś...


Spotkanie przyjaciela

Jeśli spotkasz przyjaciela,
nie pozwól mu odejść,
dopóki w przyjaźń wierzysz.
Lecz to nie takie proste,
wiele ścieżek wydeptanych,
którymi samotnie trzeba przejść,
może gdzieś tam bratnią duszę spotkać,
ale najpierw wiele rozczarowań zaznać,
samotności w tłumie ludzi.
Gdzie żadne serce nie jest dla Ciebie...
roześmiane twarze, lecz nie w Twoją stronę.
Może na końcu tej drogi ktoś czekać będzie,
i wtedy nazwiesz go przyjacielem.

Odległość

Przyjaźń wielka wartość,
jednak czasami los rozdziele,
i nie może nic na to poradzić.
Daleka droga do domu przyjaciela,
czasami dzieli ich ocean,
jednak wspomnienia zostają.
Nawet jak przyjaciel nas opuszcza,
w sercu wciąż jest obecny,
pożegnał się, ale nie na zawsze,
może kiedyś powróci...


Dostrzec przyjaciela

Przyjaciel potrzebny,
ale kiedy go nie ma,
samotność się odczuwa...
Modlitwa czasami nie pomaga,
bo on cudownie się nie zjawia.
Potrzebny w każdym momencie życia,
lecz sny nie zawsze się spełniają.
Nadzieję pokłada się w ludziach,
lecz oni nie zawsze odwzajemniają,
przyjaźń którą im się ofiarowuje.
Może tylko raz,
może tylko jedną szansę los daje,
by dostrzec w kimś przyjaciela,
nim on na zawsze się nie oddali,
i nadziei kogoś na przyjaźń pozbaw


Przez przyjaźń rozumiemy największą miłość,
największą uczynność, najszlachetniejsze cierpienie,
najsurowszą prawdę, najserdeczniejszą radę
i największe zjednoczenie umysłów,
do jakiego zdolni są najlepsi mężczyźni i kobiety.


Ciągle jeszcze istnieją wśród nas anioły.
Nie mają wprawdzie żadnych skrzydeł,
lecz ich serce jest bezpiecznym portem dla wszystkich,
którzy są w potrzebie.
Wyciągają ręce i proponują swoją przyjaźń.

Samych uśmiechów, przyjaciół stu,
tysiąca przygód, bajecznych snów,
worka prezentów, uciech bez liku,
słonecznych dni, lodów na patyku i mnóstwa,
mnóstwa słodyczy... przyjaciel życzy.


Przyjaciel to ktoś, kto pozwala mi być taką,
jaką jestem i nie myśli, że jestem niespełna rozumu.
Ktoś kto z wyrazu mojej twarzy odczytuje,
że potrzebuje porozmawiać o tym,
co się dziej lub nie w moim życiu.
Udziela mi wsparcia bez osądzenia.

Przyjaźń ma umiejętność i dar obserwacji
najlepszego lekarza, pilność i wytrwałość
najlepszej pielęgniarki, cierpliwość i czułość matki.


Dlaczego tak wielu ludzi nic z tego życia nie ma?
Ponieważ nie mają żadnych przyjaciół.
Nie znają żadnej bratniej duszy.
Nie zauważają żadnych oznak, że ktoś ich lubi.
Ponieważ nie ma nawet kwiatka, który by kwitł dla nich.

W biedzie i innych życiowych niepowodzeniach
prawdziwi przyjaciele są niezawodną ucieczką.
Młodych powstrzymują od złego,
dla starych są pocieszeniem i pomocą w ich słabościach,
ludzi w kwiecie wieku zachęcają do szlachetnych czynów.


Gdy rozstajesz się z przyjacielem,
nie smuć się gdyż w czasie jego nieobecności to,
co w nim kochasz najbardziej, może stać się wyraźniejsze,
podobnie jak góra wydaje się turyście większa,
gdy patrzy na nią z doliny.


Nie ten przyjaciel co w pogodnej chwili
swą życzliwością życie ci umili.
Lecz ten co w klęsce, samotnej godzinie
sztandar miłości nad głową rozwinie.

Wiersz znalezione w sieci
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:01:20+01:00
Nie ten przyjaciel co w
pogodnej chwili swą
życzliwoscią życie ci umili.
Lecz ten co w klęsce,
samotnej godzinie sztandar
miłości nad głową rozwinie.



Gdy słońce zajdzie naszej
przyjaźni, zdradliwa fala
rozłączy nas, spójrz na
tego SMSa a on Ci powie,
że kiedyś miłość łączyła nas.



Przyjaciel to ktoś, kto
cię zna i kocha za to,
czym byłeś, i kim jesteś,
i który podziela twoje
nadzieje, co do tego, kim będziesz.



Są w życiu chwile, które
na zawsze w pamięci
zostają i choć czas
przemija one nie mijają
i są osoby, które raz
poznane bywają w życiu
niezapomniane.



Rzeczy zmieniają się wokół
nas, zmieniają się także
i ludzie, którzy zniżają
się do poziomu rzeczy,
ale nie zmieniają się
przyjaciele, co udowadnia,
że przyjaźń to coś boskiego
i nieśmiertelnego.


Rzeczy zmieniają się wokół
nas, zmieniają się także i
ludzie, którzy zniżają się
do poziomu rzeczy, ale nie
zmieniają się przyjaciele,
co udowadnia, że przyjaźń
to coś boskiego i nieśmiertelnego.

Codziennie należy przeczytać
dobry wiersz, obejrzeć
piękny obraz, posłuchać
lekkiej piosenki lub
porozmawiać serdecznie z przyjacielem.

Kiedy żegnasz przyjaciela,
nie smuć się, ponieważ jego
nieobecność pozwoli ci
dostrzec to, co najbardziej
w nim kochasz.

Przyjaciele spotykają się,
aby się lepiej poznać i pokochać.
Przyjaciele są szczęśliwi,
gdy się spotykają,
mówią sobie wszystko, kim
są i czym żyją.
Luciano Cain

Czym dla ptaka są skrzydła,
tym dla człowieka przyjaźń:
wznosi go ponad proch ziemi.
Zenta Maurina Raudive

Najlepszym przyjacielem jest ten,
kto nie pytając o powód twego smutku,
potrafi sprawić, że znów wraca radość.
św. Jan Bosko

Prawdziwej przyjazni
Zadna sila nie zniszczy,
zaden czas nie oslabi,
Lecz w kazdym czasie trwa
jednakowo silna,
Poniewaz prawdziwie kocha
przyjaciela,
I chocby nie wiedziec jak
ciezkiej doznala od niego
Krzywdy, jednak nie
przestanie nadal go kochac.
Piotr Abelard

Lubię Cię jak kaczka wodę,
krowa trawę, świnia gnój bo
Ty jesteś przyjaciel mój

Przyjaciel: nadal wierzy w
Ciebie choć już nikt inny
nie wierzy, łącznie z Tobą
samym; słucha, chociaż słuchał
to już wiele razy; jest przy
Tobie, gdy Ci się nie układa
i nigdy nie mówi:
"A nie mówiłem?"; pomaga Ci
pozbierać i skleić to, co stłukłeś.