Odpowiedzi

2010-01-14T12:43:37+01:00
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T15:21:07+01:00
Zadanie1.
a)
x-liczba dziewczyn
y -liczba chłopców

x+y=22
x=1,2y

x+y=22
1,2y-x=0
-----------
2,2y=22
y=10
x=12

b)
x-cena zeszytu
y-cena ksiązki

x+y=24
x=0,2y

x+y=24
0,2y-x=0
------------
1,2y=24
y=20
x=2

zadanie2

x-cena bułki
y- cena jogurtu

x+y=2,25 |*(-1,2)
1,2x+1,05y=2,4

-1,2x-1,2y=-2,7
1,2x+1,05y=2,4
-------------------
-0,15y=-0,3
y=2
x=0,25

zad 3

x-większy składnik
y-mniejszy skł

x+y=495
y=0,8x

x+y=495
0,8x-y=0
------------
1,8x=495
x=275
y=220

zadanie 4
x-cena koszuli przed obniżką
y-cena spodni przed obniżką

x+y=160
2*0,75x+0,7y=160

x+y=160 |*(-0,7)
1,5x+0,7y=160

-0,7x-0,7y=-112
1,5x+0,7y=160
------------------
0,8x=48
x=60
y=100

0,75*60=45 zł cena koszuli po obniżce
100*0,7=70 zł cena spodni po obniżce

zad 5

a-kąt alfa
b-kąt beta

a)
100+a+b=180
2a+3b=180

a+b=80 |*(-2)
2a+3b=180

-2a-2b=-160
2a+3b=180
--------------
b=20
a=60

zad 10.

3b-4a=a+b
3a+b+a+b=180

2b-5a=0 |*(-1)
4a+2b=180
-2b+5a=0
4a+2b=180
--------------
9a=180
a=20
b=50

zadanie 12

x-pierwsza liczba
y-druga liczba

0,5x+0,1y=70
x-0,2y=60 |*(-0,5)

0,5x+0,1y=70
-0,5x+0,1y=-30
--------------------
0,2y=40
y=200
x=80

zadanie 13

x-liczba uczniów w 2b
y-liczba uczniów w 2a

x+y=45
x=1,25y

x+y=45
1,25y-x=0
------------
2,25y=45
y=20
x=25

zadanie 14

0,4*200=80g -masa rozpuszczonego kwasu

x-ilość roztworu 30% (w gramach)
y-ilosć roztw. 60% (w gramach)

x+y=200 |*(-0,3)
0,3x+0,6y=80

-0,3x-0,3y=-60
0,3x+0,6y=80
-----------------
0,3y=20
y=66 i 1/3g
x=33 i 2/3 g

zadanie 17

x-liczba uczniów 2b
y-liczba uczniów 2a

x+y=55 |*(-0,6)
0,6y+0,4x=27

-0,6x-0,6y=-33
0,6y+0,4x=27
------------------
-0,2x=-6
x=30
y=25
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-14T18:44:57+01:00
1.
a)
x-liczba dziewczyn
y -liczba chłopców
x+y=22
x=1,2y
x+y=22
1,2y-x=0
2,2y=22
y=10
x=12
b)
x-cena zeszytu
y-cena ksiązki
x+y=24
x=0,2y
x+y=24
0,2y-x=0
1,2y=24
y=20
x=2
2.
x-cena bułki
y- cena jogurtu
x+y=2,25 |*(-1,2)
1,2x+1,05y=2,4
-1,2x-1,2y=-2,7
1,2x+1,05y=2,4
-0,15y=-0,3
y=2
x=0,25
3
x-większy składnik
y-mniejszy składnik
x+y=495
y=0,8x
x+y=495
0,8x-y=0
1,8x=495
x=275
y=220
4
x-cena koszuli przed obniżką
y-cena spodni przed obniżką
x+y=160
2*0,75x+0,7y=160
x+y=160 |*(-0,7)
1,5x+0,7y=160
-0,7x-0,7y=-112
1,5x+0,7y=160
0,8x=48
x=60
y=100
0,75*60=45 zł cena koszuli po obniżce
100*0,7=70 zł cena spodni po obniżce
5
a-kąt alfa
b-kąt beta
a)
100+a+b=180
2a+3b=180
a+b=80 |*(-2)
2a+3b=180
-2a-2b=-160
2a+3b=180
b=20
a=60

10.
3b-4a=a+b
3a+b+a+b=180
2b-5a=0 |*(-1)
4a+2b=180
-2b+5a=0
4a+2b=180
9a=180
a=20
b=50

12

x-pierwsza liczba
y-druga liczba
0,5x+0,1y=70
x-0,2y=60 |*(-0,5)
0,5x+0,1y=70
-0,5x+0,1y=-30
0,2y=40
y=200
x=80

13.
x-liczba uczniów w 2b
y-liczba uczniów w 2a
x+y=45
x=1,25y
x+y=45
1,25y-x=0
------------
2,25y=45
y=20
x=25

14
0,4*200=80g to masa rozpuszczonego kwasu
x-ilość roztworu 30% (w gramach)
y-ilosć roztworu 60% (w gramach)
x+y=200 |*(-0,3)
0,3x+0,6y=80
-0,3x-0,3y=-60
0,3x+0,6y=80
0,3y=20
y=66 i 1/3g
x=33 i 2/3 g
17.
x-liczba uczniów 2b
y-liczba uczniów 2a
x+y=55 |*(-0,6)
0,6y+0,4x=27

-0,6x-0,6y=-33
0,6y+0,4x=27
-0,2x=-6
x-30
y-25

Nie wiem czy dobrze tylko tyle umiałam zrobić. ;))