Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:05:10+01:00
Juz ci powiem

pole ma 60 cm2 rombu

to wzór to e razy f dzielone na 2

czyli
60:12 =5cm

ale musimy pamięta o dzielenu na 2 czyli druga przekatna będzie miec 10 cm

no to jak dzielimy na 2 t oznaczy ze 5 razy 2 to 10

ogólne dzialanie to

60:12= 5
5 razy 2=10 podkladamy liczby

12 razy 10 :2
4 5 4
2010-01-13T17:06:45+01:00
P=1/2*d1*d2
60=1/2*12*d2
60=6*d2
d2=60/6
d2=10

otóz tak przekątne oznaczamy d1 i d 2 a wzór na pole romby z przekątnymi to jedna druga razy przekątne. wpisujem w miejsca wszystkie dane jakie posiadamy ,rozwiązujemy działania i wychodzi nam długość przekatnej

napewno dobrze miałem wczoraj to na lekcji
2 5 2
2010-01-13T17:08:29+01:00
P= 1/2*p*q
p=60cm2
12*5=60
5*2=10
1/2*10*12=5*12=60
odp. druga przekatna rombu ma 10 cm długości.