Zad.1
Kamień rzucony pionowo do góry wzniósł się na wysokosć h=20m i upadł po czasie delta t = 4s. Oblicz wartość przemieszczenia kamienia, przebyta drogę ], jego średnią prędkość i średnią szybkosć.

Zad.2
Rowerzysta przejechał pierwsze 5km z szybkością 20km/h, a następne 12km z szybkością 16km/h. Z jaką średnią szybkością jechał rowerzysta na całej trasie i w jakim czasie ją przebył.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-26T21:53:29+02:00
Zad 2
dane:
s1 - 5km
v1 - 20 km/h
s2 - 12 km
v2 - 16 km

szukane:
Vśr?
Tc ?

Obliczam czas w jakim rowerzysta przebył w ciągu 5 km
v1 = s1/t1
t1 = s1/v1
t1 = 5 km / 20 km/h
t1 = 0,25h
Obliczam czas w jakim rowerzysta przebył 16 km
v2 = s2/t2
t2 = s2/v2
t2 = 12km/16km/h
t2 = 0,75h
Obliczam całkowitą drogę
s1+s2 = Sc
5 km +12 km = 17 km
obliczam prędkość całkowity czas
t1 + t2 = Tc
0,25 h + 0,75 h = 1h
Obliczam predkość średnią
Vśr = Sc/Tc
Vśr = 17km/1h
Vśr = 17 km/h
3 1 3
  • Użytkownik Zadane
2009-09-26T22:23:21+02:00
Zadanie 2
s1 - 5km
v1 - 20 km/h
s2 - 12 km
v2 - 16 km
Vśr?
Tc ?

v1 = s1/t1
t1 = s1/v1
t1 = 5 km / 20 km/h
t1 = 0,25h

v2 = s2/t2
t2 = s2/v2
t2 = 12km/16km/h
t2 = 0,75h

s1+s2 = Sc
5 km +12 km = 17 km

t1 + t2 = Tc
0,25 h + 0,75 h = 1h

Vśr = Sc/Tc
Vśr = 17km/1h
Vśr = 17 km/h
3 1 3