Odpowiedzi

2010-01-13T17:09:30+01:00
No twierdzenie Pitagorasa masz a2 + b2 = c2
czyli zawsze dwie przyprostokątne do kwadratu muszą być większe od c2 . bo inaczej nie rozwiążesz.
A żeby rozwiązać jakieś zadania po prostu podstawiasz .
Przyprostokątne czyli a i b są to te krótsze boki, a przeciwprostokątna jest to ta dłuższa ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:15:21+01:00
Masz trójkąt prostokątny boki a,b i c. Prz kącie prostym występuje kat a i b więc te katy mają się równać przeciw prostokątnej C.
złóżmy ze kat a to 6, b 10 , c =X2
piszesz tak 6 do drugiej + 10 do drugiej= wychodzi X do drugiej
x do drugiej= pierwiastek z 136
czyli x= 16


Mam nadzieje ze pomogłam :)