Odpowiedzi

2010-01-13T17:16:07+01:00
Poniewaz kiedy się stoi to obciążamy wieksza powierzchnie niz kiedy sie polozymy
2010-01-13T17:16:27+01:00
Ponieważ nasz ciężar ciała rozkłada się na większą powierzchnię
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:19:30+01:00
Moja interpretacja tego zadania jest taka:
Z definicji ciśnienia p = F/s wynika, że im większa powierzchnia na która działa dana siła parcia, tym ciśnienie jest mniejsze.
Powierzchnia dwóch butów człowieka jest dużo mniejsza niż powierzchnia leżącego człowieka. Zauważ że siła parcia (ciężar człowieka) jest w obu przypadkach taki sam, zmienia się tylko powierzchnia na którą ta siła działa - w przypadku gdy człowiek leży ta powierzchnia jest większa więc ciśnienie mniejsze i lód może się nie złamać!
1 5 1