Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:20:32+01:00
Rola trzustki : Dziennie narząd ten wytwarza 1200-1500 ml soku trzustkowego, zawierającego enzymy trawiące cukry, białka i tłuszcz.
Ta czynność trzustki to jej funkcja egzokrynna, czyli wydzielanie zewnętrzne.
Funkcję endokrynną, czyli produkcję i wydzielanie do krwi hormonów

rola wątroby: Wątroba spełnia w organizmie człowieka wiele pożytecznych funkcji. W skórcie dzielimy jena detoksykacyjne, magazujące oraz metaboliczne.

Przede wszystkim, wątroba wydziela żółć pomocną w procesach trawiennych tłuszczów. Bierze ponadto udział w regulowaniu poziomu cukru we krwi, produkuje białka surowicy krwi, pomaga w regulacji temperatury ciała itd.
14 3 14
2010-01-13T19:35:39+01:00
Trzustka wytwarza kwasy trawienne które trawią cukry białaka i tłusze a wątroba wytawrza żółć która trawi tluszcze. enzymy trawienne z trzustki i wątroby spływają do dwunastnicy,

trzustka gruczol wytwarzajacy enzymy trawienne
watroba- f wydzielnicza
metaboliczna
krazenia
7 4 7