1.Czas przyszły z " wiil ".
2.Wyrażanie czasu przyszłego going to.
3.Oferowanie pomocy ( 1 przykład ).

W punktach 1 i 2 chodzi mi o wyjaśnienie kiedy stosujemy te wyrażenia w zdaniu .
Plis , nie piszcie głupot bo zgłoszę jako błędną.
W ten piątek mam sprawdzian a nic z tego nie kapuje.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:35:44+01:00
To jest bardzo proste ;)
will używamy w zdaniach gdzie wyrazamy przypuszczenie i nie jestesmy tego pewni . w zdaniach wystepują słówka takie jak : i think, i suppose, i hope, i sure itd
be going to jak samo znaczenie wskazuje uzywamy w zdaniach wyrazających czynnosci zaplanowane ktore na pewno sie wydazą np. I'm going to go to school tomorow.
nie wiem co ci napisac w punkcie 3. chodzi np. o : Can I help you ?
coś w tym stylu ?? napisz mi w prywatnej wiadomości o co dokładnie chodzi to ci pomoge ;))
1 5 1
2010-01-13T17:39:01+01:00
Jeżeli chcesz powiedziec o swoich przewidywaniach na przyszłośc , czyli o tym co twoim zdaniem może sie wydarzyć jutro , za tydzień albo za rok , musizz użyc czasu FUTURE SIMPLE. czasownik w tym czasie składa się z dwóch elementów : czasownika pomocniczego WILL oraz Czasownika głównego.
Np. I wil help Josh tomorrow.

czasownik pomocniczy will występuje najczęsciej w formie skróconej 'll np I 'll help Josh tomorrow.

Aby zaprzeczyc w czase Future simple tworzymy dodanie słówka not do czasownika pomocniczego will np. I willl not hel Josh tomorrow . Przeczenie najczęściej wystepuje w formie skróconej :
I won't help Josh Tomorrow.

Zdania pytające I will read a book . Will you read a book?
Thery will travel to Egypt.
Where will theu travel?

Czasu going to ci nie wytłumacze bo sama za dobrze nie rozumiem a nie chce cie wprowadzac w błąd :)
1 4 1