Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:35:15+01:00
Państwa, w których KS jest przewidziana za pewne przestępstwa określone w prawie karnym wojskowym albo popełnione podczas wojny:
Argentyna
Boliwia
Bośnia i Hercegowina
Brazylia
Cypr
Fidżi
Kanada
Litwa
Łotwa
Izrael
Malta
Meksyk
Peru
Salwador
Wielka Brytania

W dalszym ciągu około 90 państw na świecie utrzymuje (lub przywrócilo!) karę śmierci w kodeksach, wykonywana jest m.in. w:
Afganistanie
Algierii
Antigua i Barbuda
Arabii Saudyjskiej
Bahrajnie
Bangladeszu
Białorusi
Belize
Beninie
Botswanie
Burkinie Faso
Burundi
Chinach komunistycznych
Chinach narodowych (Tajwan)
Chile
Czadzie
Demokratycznej Republice Konga
Dominikanie
Erytrei
Etiopii
Egipcie
Gabonie
Ghanie
Gujanie
Gwatemali
Gwinei
Gwinei Równikowej
Indiach
Indonezji
Iranie
Iraku
Japonii
Jemenie
Jordanii
Jugosławii
Kamerunie
Katarze
Kazachstanie
Kenii
Kirgistanie
Komorach
Korei Południowej
Korei Północnej
Kubie
Kuwejcie
Laosie
Libanie
Lesoto
Liberii
Libii
Malawi
Malezji
Maroko
Mauretanii
Mongolii
Nigerii
Omanie
Pakistanie
Rwandzie
Sierra Leone
Singapurze
Somalii
Sri Lanka
Sudanie
Swazilandzie
Syrii
Tadżykistanie
Tajlandii
Tajwanie
Tanzanii
Tunezji
Turcji
USA
Uzbekistanie
Wietnamie
Wyspach Bahama
Zambii
Zimbabwe
Zjednoczonych Emiratach Arabskich
5 5 5
2010-01-13T17:37:24+01:00
Kara śmierci została zniesiona całkowicie w 88 krajach, 11 krajów zniosło ją za wyjątkiem szczególnych przestępstw takich jak zbrodnie wojenne, a kolejne 30 wprowadziły politykę niewykonywania jej (moratorium) lub nie wykonały żadnego wyroku od co najmniej 10 lat. Kara śmierci obowiązuje wciąż w 68 krajach świata, ale wiele z nich nie przeprowadza egzekucji. W 2004 5 państw usunęło karę śmierci z prawodawstwa: Bhutan, Grecja, Samoa, Senegal i Turcja.

W 2006 roku karę śmierci zniesiono na Filipinach, w 2007 w Ruandzie.

Unia Europejska sprzeciwia się stosowaniu kary śmierci w każdej sytuacji, dotyczy to również stanu wojny. Pomimo to – jedno z państw członkowskich – Łotwa zachowała karę śmierci za morderstwa dokonane podczas konfliktu zbrojnego. Dalsze cztery kraje członkowskie zachowały teoretyczną możliwość wprowadzenia kary śmierci na wypadek wojny: Francja, Włochy, Polska i Hiszpania (nie ratyfikowały one protokołu 13 do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka).

w Niemczech
we Francji
w USA
na Białorusi
w Czechach
w Brazylii
w Polsce
we Włoszech
w Iranie
w Chinach
w Arabii Saudyjskiej


* Andorze (1990)
* Angoli (1992)
* Armenii (2003)
* Australii (1967)
* Austrii (1950)
* Azerbejdżanie (1998)
* Belgii (1950)
* Bułgarii (1998-2002)
* Chorwacji (1990)
* Czechach (Czechosłowacja) (1990)
* Danii (1978)
* Dominikanie (1966)
* Ekwadorze (1906)
* Estonii (1998)
* Filipinach (2006)
* Finlandii (1944)
* Francji (1977)
* Grecji (1972)
* Gruzji (1997)
* Gwinei-Bissau (1993)
* Haiti (1987)
* Hiszpanii (1995)
* Holandii (1982)
* Hondurasie (1956)
* Islandii (1928)



* Jamajce
* Kanadzie (1998)
* Kolumbii (1910)
* Kostaryce (1877)
* Lichtensteinie (1987)
* Luksemburgu (1979)
* Maurituisie (1995)
* Mikronezji (1986)
* Mołdawii (1995)
* Monako (1962)
* Mozambiku (1990)
* Namibii (1990)
* Nepalu (1997)
* Niemczech Zachodnich (1949)
* Nowej Zelandii (1989)
* Nikaragui (1979)
* Norwegii (1979)
* Panamie (1903)
* Pargwaju (1992)
* Portugalii (1976)
* Republice Południowej Afryki (1997)
* Republice Zielonego Przylądka (1981)



* Rumunii (1989)
* San Marino (1865)
* Seszelach (1993)
* Słowacji (Czechosłowacji) (1990)
* Słowenii (1989)
* Szwecji (1972)
* Szwajcarii (1992)
* Timorze Wschodnim (1999)
* Togo (2009)
* Turkmenistanie (1999)
* Tuwalu (1978)
* Ukrainie (2000)
* Urugwaju (1907)
* Watykanie (1969)
* Wenezueli (1863)
* Węgrzech (1990)
* Włoszech (1947)
* Wyspach Kiribati (1979)
* Wyspach Marshalla (1986)
* Wyspach Salomona (1966)
* Wyspach Świętego Tomasza i Książęcych (1990)
* Wyspach Vanuatu (1980)

Państwa, w których KS jest przewidziana za pewne przestępstwa określone w prawie karnym wojskowym albo popełnione podczas wojny:

* Argentyna
* Boliwia
* Bośnia i Hercegowina
* Brazylia
* Cypr



* Fidżi
* Kanada
* Litwa
* Łotwa
* Izrael
* Malta



* Meksyk
* Peru
* Salwador
* Wielka Brytania
* Wyspy Cooka

W dalszym ciągu około 90 państw na świecie utrzymuje (lub przywróciło!) karę śmierci w kodeksach, wykonywana jest m.in. w:

* Afganistanie
* Algierii
* Antigua i Barbuda
* Arabii Saudyjskiej
* Bahrajnie
* Bangladeszu
* Białorusi
* Belize
* Beninie
* Botswanie
* Burkinie Faso
* Burundi
* Chinach komunistycznych
* Chinach narodowych (Tajwan)
* Chile
* Czadzie
* Demokratycznej Republice Konga
* Dominikanie
* Erytrei
* Etiopii
* Egipcie
* Gabonie
* Ghanie
* Gujanie
* Gwatemali
* Gwinei
* Gwinei Równikowej
* Indiach
* Indonezji



* Iranie
* Iraku
* Japonii
* Jemenie
* Jordanii
* Jugosławii
* Kamerunie
* Katarze
* Kazachstanie
* Kenii
* Kirgistanie
* Komorach
* Korei Południowej
* Korei Północnej
* Kubie
* Kuwejcie
* Laosie
* Libanie
* Lesoto
* Liberii
* Libii
* Malawi
* Malezji
* Maroko
* Mauretanii
* Mongolii
* Myanmarze (Birma)
* Nigerii
* Omanie



* Palestyńskiej Autonomii
* Pakistanie
* Rosji (moratorium na wykonywanie wprowadzone w 1996 r.)
* Rwandzie
* Saint Kitts i Nevis
* Sierra Leone
* Singapurze
* Somalii
* Sri Lanka (przywrócona w 2004 r.)
* Sudanie
* Swazilandzie
* Syrii
* Tadżykistanie
* Tajlandii
* Tajwanie
* Tanzanii
* Trynidadzie i Tobago
* Tunezji
* Turcji
* USA
* Uzbekistanie
* Wietnamie
* Wyspach Bahama
* Wyspach Barbados
* Wyspach św. Krzysztofa i Nevis
* Wyspie św. Łucji
* Wyspach św. Wincentego i Grenadynach
* Zambii
* Zimbabwe
* Zjednoczonych Emiratach Arabskich
2 2 2
2010-01-13T17:38:00+01:00
Kara śmierci występuje w :
-USA
-Japonii
-Korei iPołudniowej
-Singapurze
-Tajwanie
-Malezji
-Indiach
-niedemokratycznych reżimach
2 5 2