Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:39:58+01:00
No więc mamy dane

podstawa 16 cm
wysokość h
ramie h+4

Żeby policzyć wysokość musimy skorzystać z twierdzenia Pitagorasa

połowa podstawy = 16:2=8

zatem

8^2+h^2=(h+4)^2
64+h^2=h^2+8h+16
8h=64-16
8h=48 /8
h=6

Pole równe jest 1/2 * 16 * 6 = 48

2010-01-13T17:42:14+01:00
Podstawa=16cm
h=a√3:2

h=16√3:2
h=8√3
P=a×h:2
P=16×8√3:2
p=64√3cm²
Odp:Pole tego trójkąta wynosi 64√3cm²