TYLKO OSTATNIE d) I e) !!!


Odległość między dwiema miejscowościami wynosi 100 km, a odpowiadający jej odcinek na mapie sporządzonej w pewnej skali wynosi 4cm.

a) w jakiej skali sporządzona jest ta mapa?

b) Ile wynoszą odległości między pewnymi miejscowościami w terenie, jeżeli odległości między tymi miejescowościami na tej mapie wynoszą odpowiednio: 1cm, 2cm, 8cm, 10cm, 12cm?

c)oznaczcie przez:
k - skalę, w jakiej wykonano mapę,
y - odległość w terenie,
x - długość odcinka na mapie odpowiadającego odległości ''y'' w terenie,

d)zapiszcie zależność pomiędzy wielkościami ''x'' i ''y''

e)jak nazywają się takie wielkości? A jak nazywa się taka zależność?

2

Odpowiedzi

2009-09-27T00:13:45+02:00
100 00000cm - 4cm.
1:2500000
1cm, 2cm, 8cm, 10cm, 12cm?
25km 50km 200km 250km 250km

k - skalę, w jakiej wykonano mapę,
y - odległość w terenie,
x - długość odcinka na mapie odpowiadającego odległości ''y'' w terenie,

d)zapiszcie zależność pomiędzy wielkościami ''x'' i ''y''
y=10000000*x

e)jak nazywają się takie wielkości? wielkości wprostproporcjonalne
A jak nazywa się taka zależność? proporcjonalnośc prosta
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T00:20:06+02:00
D) y=10 000 000 × x

e) -Wielkości wprost proporcjonalne
-Proporcjonalność prosta