Odpowiedzi

2010-01-13T17:43:38+01:00
Pierwszy odparuje oczywiście azot, gdyż niższą temperaturę wrzenia która wynosi -195,8°C. Tlen o wyższej temperaturze wrzenia równej -182,97°C odparuje zaraz po azocie.
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-13T17:58:14+01:00
Tlen i azot można otrzymać w procesie destylacji skroplonego powietrza. Który z tych pierwiastków chemicznych pierwszych odparuje i dlaczego ? Odpowiedź uzasadnij.

A więc skroplone powietrze ma temperaturę -200 °C, następnie jest one ogrzewane.
Pierwszy odparuje azot, którego temperatura wrzenia wynosi -195,8 °C, później argon, a następnie tlen - jego temperatura wrzenia wynosi -182,97 °C.
8 3 8