Ekran monitora ma kształt prostokąta o bokach długości 2,7 dm i 2 dm , a ekran kalkulatora ma kształt prostokąta o bokach długości 10 cm i 2 cm . Ile razy powierzchnia ekranu kalkulatora jest mniejsza od powierzchni ekranu monitora ?



Bardzo proszę o rozwiązanie . ; )
I proszę również o działania . ; ))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:44:09+01:00
Ekran monitora ma kształt prostokąta o bokach długości 2,7 dm i 2 dm , a ekran kalkulatora ma kształt prostokąta o bokach długości 10 cm i 2 cm . Ile razy powierzchnia ekranu kalkulatora jest mniejsza od powierzchni ekranu monitora ?

Obliczam powierzchnię monitora:
P=a*b
P=2,7dm * 2dm
P= 27cm * 20cm
P= 540cm²

Obliczam powierzchnie ekranu kalkulatora:
P= 10cm * 2cm
P= 20cm²

540cm² ÷ 20cm² = 27

ODPOWIEDŹ: powierzchnia ekranu kalkulatora jest 27 razy mniejsza od powierzchni ekranu monitora
117 4 117
2010-01-13T17:44:45+01:00
2,7dm=27cm
2 dm= 20 cm
P=20cm*27cm
P=540cm ²
P=10cm*2cm
P=20cm ²
540 : 20 =27
Odp:Powierzchnia monitora jest 27 razy większa od powierzchni ekranu kaukulatora.
50 4 50