Odpowiedzi

2010-01-13T17:45:53+01:00
Ciśnienie - to nacisk, parcie cząsteczek cieczy, gazu na powierzchnie ciała.
p=Fn/s[N/m(kwadratowe)=PA]
mierzy sie go w Pascalach [Pa]
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:59:58+01:00
Ciśnienie jest to wartość siły działającej prostopadle do powierzchni i podzielona przez tę powierzchnię.
Zapisujemy to wzorem: p=F/s
gdzie:
p-ciśnienie
F-siła
s-pole powierzchnii.
Ciśnienie mierzymy w Pascalach (Pa), a pomiaru dokonujemy za pomocą manometru i barometru.
15 4 15