Zakręć szczelnie plastikową butelkę po napoju. Włóż ją na kilka minut do gorącej wody, a potem do zimnej. Zaobserwuj zmiany jej kształtu.
a) Opisz jak zmienia się objętość gazu w butelce włożonej do:
• gorącej wody - ................
• zimnej wody - ................
b) Wyjaśnij te zmiany, stosując wiedzę na temat cząsteczkowej budowy gazu.

2

Odpowiedzi

2010-01-13T17:47:08+01:00
W goracej wodzie butelka sie kurczy a w zimnej wraca do swojej wielkosci.

czasteczki gazu sa luzno od siebie wiec nie wypełniaja całej butelki. jest pozaginana
25 2 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T17:48:00+01:00
W gorącej wodzie- Butelka jest bardzo twarda i odporna na wgniecenia
w zimnej wodzie - butelka jest miękka i bardzo łatwo się wgniata

dzieje się tak ponieważ w ciepłej wodzie gaz w butelce zwiększa swoją objętość a w zimnej wodzi zmniejsza
57 2 57