Odpowiedzi

2010-01-13T17:57:30+01:00
X-cena gumki
y- cena spinki

4x+6y=4,8|*10
x+10y=4,6|*10

40x+60y=48
10x+100y=46|-4

40x+60y=48
-40x-400y=-184
____________
-340y=-136
y=0,4

x+4=4,6
x=0,6
y=0,4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:01:43+01:00
X - cena gumki
y - cena spinki

{ 4x+6y=4,8
{ x+10y=4,6 /×(-4)

{ 4x+6y=4,8
{ -4x-40y=-18,4
---------------------
-34y=13,6 /:(-34)
y=0,4


{ 4x+6y=4,8 /×5
{ x+10y=4,6 /×(-3)

{ 20x+30y=24
{ -3x-30y=13,8
---------------------
17x=10,2
x=0.6

Gumka kosztowała 0,60zł, a spinka 0,40zł.