A)
Obwód prostokąta jest równy 40 cm. Jeden bok jest o 6 cm. dłuższy od drugiego. Oblicz pole tego prostokąta.

b)
Obwód prostokąta jest równy 120cm. Jeden bok jest 4 razy krótszy od drugiego. Oblicz pole tego prostokąta.

Dzięki ;*******

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T09:27:22+02:00
A) bok a =7cm
bokb=13cm
7*2+13*2=40cm
7*13=91cm2
b) bok a=45cm
bok b =15cm
15*2+45*2=120cm
15*45=675cm2
12 2 12
2009-09-27T09:44:56+02:00
Obwód prostokąta jest równy 40 cm. Jeden bok jest o 6
cm. dłuższy od drugiego. Oblicz pole tego prostokąta.

2a+2b=40
a=b+6

zatem

2(b+6)+2b=40
2b +12+2b=40
4b=28
b=7
a=b+6=7+6=13
P=arazy b=7razy 13=91

Obwód prostokąta jest równy 120cm. Jeden bok jest 4 razy krótszy od drugiego. Oblicz pole tego prostokąta.

2a+2b=120 /2

a+b=60

a=4b


4b+b=60

5b=60
b=12

a=4b=4razy 12=48

P=a razy b=12razy 48=576
5 4 5
2009-09-27T10:57:21+02:00
A) ob= 40cm

ob= 2a+2b

x- krótszy bok
x+6- dłuższy bok

40= 2 * x + 2 *(x+6)
40= 2x+ 2x + 12
40-12 = 4x
28= 4x / :4
6= x

a więc:
bok krótszy ma 6 cm
bok dłuższy 6cm + 6 cm = 12cm


pole = 6*12 = 72 cm2
2 3 2