Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-09-27T09:56:03+02:00
A)
{x-2y=5
{2x+y=1 //*2

{x-2y=5
+{4x+2y=2
--------------
5x=7//:5
x=1,4

x-2y=5
1,4-2y=5
1,4-5=2y
-3,6=2y//:2
y=-1,8

{x=1,4
{y=-1,8

b)
{3x+6y=3//*(-2/3)
{2x+4y=2

{-2x-4y=-2
+{2x+4y=2
--------------
0=0

c)
{x-2y=2 //*(-1)
{2x-2y=6

{-x+2y=-2
+{2x-2y=6
-------------
x=4

x-2y=2
4-2y=2
4-2=2y
2=2y//:2
y=1

{x=4
{y=1

I musisz zaznaczyć te punkty na układzie współrzędnych
(oprócz b)
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T10:09:32+02:00
Kazde rownanie przeksztalc na y i zrob tabelki kazdy uklad wyrysuj z tabelek zaznacz w ukladzie wspolrzednych
czyli
a)
x-2y=5
2x+y=1


po preksztalceniu
-2y=5-x
y=1-2x
potem
y=1/2x-5/2 wyznaczam punkty do tabelki (-1,-3) (0,-5/2) (1, -2)
y=1-2x (-1,3) (0, 1) (1,-1)
narysuj uklad i zanacz te punkty w jednym ukladzie najpierw polacz pierwwsze 3 potem odzielnie nastepne 3 i rozwiazane

b)
3x+6y=3
2x+4y=2
poprzeksztalceniu

6y=3-3x /:6
4y=2-2x /:4

dalej

y=1/2 - 1/2x
y=1/2 -1/2x powstala w obu przypadkach ta sama prosta wiec tylko ja wyrysuj i podaj ze ma nieskonczenie wielerozwiazan bo obie sie na siebie nalozyly

punkty do niej to (-1,1) (0, 1/2) (1,0)

c)
x-2y=2
2x-2y=6

poprzeksztalceniu

-2y =2-x /:(-2)
-2y=6-2x/:(-2)
dalej
y=-1+1/2xwyznaczam punkty do tabelki (-2,-2) (0,-1) (2,0)
y=-3+x (-1,-4) (0,-3) (1,-2)
narysuj obie w jednym ukladzie wspolrzednych
4 2 4