Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-27T09:49:54+02:00
2x+2(3/4x)=28
2x+1,5x=28
3,5x=28//:3,5
x=8cm

3/4x=3/4*8=6cm

d²=8²+6²
d²=64+36
d²=100
d=√100
d=10

Odp. Długość przekątnej tego prostokąta wynosi 10cm.
2009-09-27T09:53:39+02:00
Obwód prostokąta jest równy 28 cm. Długość jednego jego boku jest równa ¾ długości drugiego. Oblicz długość przekątnej tego prostokąta.
2a+2b=28 /:2
a+b =14
a=3/4 b
3/4b+b=14
7/4b=14 / :7/4
b= 14 razy 4/7=8
a= 3/4 razy 8=6

a²+b²=c²
6²+8²=c²
36+64=c²
c²=100
c=10czyli przekatna
2009-09-27T09:54:49+02:00
2a+2b=28 /:2
a+b =14
a=3/4 b
3/4b+b=14
7/4b=14 / :7/4
b= 14 razy 4/7=8
a= 3/4 razy 8=6

a²+b²=c²
6²+8²=c²
36+64=c²
c²=100
c=10 przekatna
2 5 2