Odpowiedzi

2010-01-13T18:20:13+01:00
NO TO 6*12*12=864 TO JEST POLE
12*12*12=1728 TO OBJĘTOŚĆ

pole liczy sie 6*A*A a to jest bok a 6 to ilość ścian
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:27:56+01:00
W całym zadaniu jedynym problemem jest oblicznie krawędni bocznej. Możemy to oczywiśćie rozwiązać z wartości trygonometrycznych trójkąta prostokątnego.
x- długość krawędzi bocznej = H
a- długość krawędzi podstawy
Obliczamy więc krawędź za pomocą tg60°=x÷a
√3=x÷12 /×12
x=12√3
Teraz możemy przystąpić do obliczenia objętości.
Korzystamy z podstawowego wzoru V=Pp×H
V=12×12×12√3
V=1728(j³)
Teraz obliczamy Pp: Pc=2Pp+4Pb
Pc=2×12×12+4×12×12√3
Pc=288+576√3 (j₂).

Nie podałeś czy jest to przekątna ściany bocznej czy graniastosłupa. Jeżeli jest to graniastosłupa to całe zadanie trzeba zrobić analogicznie tylko krawędź wyliczyc z tg60°=H÷12√2
1 5 1