Pierwotne uzwojenie transformatora zawiera 1000 zwojów, a wtórne 10000 zwojów. Do uzwojenia pierwotnego dołączono prąd o natężeniu 100 A. Jakie napięcie i natężenie prądu panuje w uzwojeniu wtórnym, jeżeli na końcach uzwojenia pierwotnego napięcie wynosi 5000V ?

2

Odpowiedzi

2010-01-13T18:30:50+01:00
Z1/z2=U1/U2
U2=z2*U1/z1=10000*5000V/1000=50000V=50kV
z1/z2=I2/I1
I2=z1*I1/z2=1000*100A/10000=10A
prąd I2 można policzyć również z równości mocy
P1=P2
U1*I1=U2*I2
I2=U1*I1/U2=5000V*100A/50000V=10A
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:41:40+01:00
Napięcie: 50000 V
natężenie: 10 A