Układy równań ( zadania tekstowe)

Ojciec ma dwa razy tyle lat , ile w sumie mają jego dwaj synowie . Starszy syn ma 11lat . Za dwadzieścia lat ojciec bedzie miał tyle lat , ile będą mieli obaj synowie w sumie . Ile ma lat ojciec , a ile młodszy syn ?


Proszę o odpowiedzi :*:*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:17:20+01:00
X lata ojca
y lata starszego syna
z lata młodszego syna
y=11

x=2(z+y)
x=2(z+11)
x=2z+22

za 20 lat
x+20=y+20+z+20
x=y+z+20
x=11+z+20
x=z+31

x=2z+22
x=z+31 odejmuje stronami rownania

0=z-9
z=9
x=2*9+22
x=18+22=40
ojciec ma 40 lat, drugi syn ma 9 lat
daj naj pliss ;P
1 5 1
2010-01-13T18:21:56+01:00
X - liczba lat ojca
y - liczba lat młodszego syna
11 - liczba lat starszego syna

x=2(y+11)

Po 20 latach

x+20 - liczba lat ojca
y+20 - liczba lat młodszego syna
11+20 - liczba lat starszego syna

x+20 =y+20+31

mamy układ równań

x=2y+22
x+20=y+51

x-2y=22
x-y=31/ * (-1)

x-2y=22
-x+y=-31

-y=-9
y=9

x=2*9+22
x=40

Ojciec ma 40 lat, a młodszy syn 9