Odpowiedzi

2010-01-13T18:19:17+01:00
Krajobraz obszarów podbiegunowych.


Krajobraz obszarów podbiegunowych musimy zróżnicować na arktyczny (wokół bieguna północnego) i antarktyczny (wokół bieguna południowego). Jest to tzw. pustynia lodowa, przez pół roku pogrążona w całkowitych ciemnościach nocy polarnej. Obszar Antarktydy jest pokrytym lodem kontynentem. Stąd obserwujemy tu gdzieniegdzie wystające spod lodu skały, a nawet wysokie góry.

Obszar Arktyczny jest płaski, gdyż jest to (za wyjątkiem Grenlandii) zamarznięty ocean.

4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:20:47+01:00
Pejzaż arktyczny charakteryzuje się widocznymi skałami, gurami lodu. Cały teren pokrywa biały puch(śnieg). Często panują burze śnieżne. Cały czas panuje temperatura ujemna ( na-). Można powiedzieć, że panują trudne warunki do życia.
4 1 4