Odpowiedzi

2009-09-27T10:28:10+02:00
X - lata ojca
x-26 lata syna 1
x-24 lata syna2
x+X-26+x-24=67
3x=117
x=39

lata ojca 39
syna1 39-26=13
syna2 39-24=15
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-09-27T10:30:04+02:00
Suma lat ojca i jego dwóch synów jest równa 67 ojciec jest starszy od jednego syna o 26 lat,a od drugiego o24 lata.ile lat ma ojciec,a ile każdy z synów.
x-ojciec
x-26-1syn
x-24-2syn

x+x-26+x-24=67
3x=67+50
3x=117//:3
x=39-ojciec

1syn=39-26=13
2syn=39-24=15

Odp. Ojciec ma 39 lat, a jego synowie 13 i 15 lat.
2009-09-27T10:36:09+02:00
X - lata ojca
y-26 lata syna 1
z-24 lata syna2
x+x-26+x-24=67
3x=26+24+67
3x=117 /:3
x=39

lata ojca 39
syna1 39-26=13
syna2 39-24=15