Odpowiedzi

2010-01-13T18:26:14+01:00
Ziemniaki tak jakby pomarszczą się. Stanie się to przez utratę wody w komórkach ziemniaka. Cytoplazma zacznie odstawać od ścian komórki. Zjawisko to nosi nazwę plazmolizy.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:27:39+01:00
Ziemniaki zczernieją, ponieważ woda zawiera więcej soli niż ziemniaki więc do komórek ziemniaka będzie przenikać sól.
To zjawisko nazywamy osmozą.


i na pewno nie jest to plazmoliza jak ktoś wyżej napisał. Jestem na sto % pewna że to osmoza, miałam to na klasówce. :)