Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T19:05:09+01:00
Dane:
h= 630 km = 630 000 m
Rz= 6370 km = 6370000 m
Rozw.:
siła grawitacji równa jest sile odśrodkowej
GMm/r² = mV²/r
r = Rz + h
czyli
GMm/(Rz + h)² = mV²/(Rz + h)
dzielimy przez m
GM/(Rz + h)² = V²/(Rz + h)
mnożymy przez Rz + h
GM/(Rz + h) = V² wzór (1)
ale
V = 2π(Rz + h) / T
i
g = GM/(Rz)² z tego GM = g×Rz²
wstawiamy to wszystko do wzoru (1) i mamy
g×Rz²/(Rz + h) = (2π(Rz + h) / T)²
g×Rz²/(Rz + h) = 4π²(Rz + h)² / T²
mnożymy przez (Rz + h)
g×Rz² = 4π²(Rz + h)³ / T²
T² = 4π²(Rz + h)³ / g×Rz²
T = √4π²(Rz + h)³ / g×Rz² (po prawej stronie równania jest wszystko pod pierwiastkiem)
Teraz podstaw wartości liczbowe i oblicz. Z tym na pewno sobie już poradzisz!
1 5 1
2010-01-13T21:43:49+01:00
Masz podaną prędkość?
Albo jakąs inną daną?

Czas można policzyć ze wzoru

czas= droga / prędkość

droga w tym przypadku wynosi 14000πkm, a więc jakieś 44 000 km
podziel to przez prędkość i masz wynik :)


Aha, satelity okrążają ziemię w czasie 24 godzin. Jeżeli nie masz podanej prędkości, to to prawdopodobnie będzie dobra odpowiedź :)