Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-13T18:26:56+01:00
* .com – komercyjne
* .edu – edukacja, szkolnictwo
* .gov – rządowe, polityczne
* .net – sieciowe
* .org – organizacje
* .int – organizacje międzynarodowe (od 1988)
* .mil – militarne
* .biz – biznes
* .info – informacje
* .name – nazwy indywidualne
* .pro – zawody
* .aero – transport lotniczy
* .cat – Katalonia
* .coop – współpraca, kooperacja
* .jobs – praca
* .mobi – telefony komórkowe
* .museum – muzeum
* .travel – podróże
* .arpa – specjalna domena związana Reverse DNS
* .root – główne serwery systemu nazw internetowych DNS
* .post – urzędy pocztowe i prywatne firmy
* .tel – usługi telekomunikacyjne
* .example – dokumentacja oraz jako przykład nazw domen
* .invalid - nazwy domen które są nieprawidłowe
* .localhost - domeny serwerów lokalnych
* .test – podawanie przykładowych stron np w dokumentacjach lub testach

Krajowe
* .ac – Wyspa Wniebowstąpienia
* .ad – Andora
* .ae – Zjednoczone Emiraty Arabskie
* .af – Afganistan
* .ag – Antigua i Barbuda
* .ai – Anguilla
* .al – Albania
* .am – Armenia
* .an – Antyle Holenderskie
* .ao – Angola
* .aq – Antarktyda oraz inne obszary na południe od równoleżnika 60°S
* .ar – Argentyna
* .as – Samoa Amerykańskie
* .at – Austria
* .au – Australia oraz Wyspy Ashmore i Cartiera i Wyspy Morza Koralowego
* .aw – Aruba
* .az – Azerbejdżan
* .ba – Bośnia i Hercegowina
* .bb – Barbados
* .bd – Bangladesz
* .be – Belgia
* .bf – Burkina Faso
* .bg – Bułgaria
* .bh – Bahrajn
* .bi – Burundi
* .bj – Benin
* .bl – Saint-Barthélemy (przydzielona, nie jest jeszcze w użyciu)
* .bm – Bermudy
* .bn – Brunei
* .bo – Boliwia
* .br – Brazylia
* .bs – Bahamy
* .bt – Bhutan
* .bv – Wyspa Bouveta (niestosowana)
* .bw – Botswana
* .by – Białoruś
* .bz – Belize
* .ca – Kanada
* .cc – Wyspy Kokosowe (Wyspy Keelinga)
* .cd – Demokratyczna Republika Konga
* .cf – Republika Środkowoafrykańska
* .cg – Kongo
* .ch – Szwajcaria
* .ci – Wybrzeże Kości Słoniowej
* .ck – Wyspy Cooka
* .cl – Chile
* .cm – Kamerun
* .cn – Chińska Republika Ludowa
* .co – Kolumbia
* .cr – Kostaryka
* .cu – Kuba
* .cv – Republika Zielonego Przylądka
* .cx – Wyspa Bożego Narodzenia
* .cy – Cypr
* .cz – Czechy
* .de – Niemcy
* .dj – Dżibuti
* .dk – Dania
* .dm – Dominika
* .do – Dominikana
* .dz – Algieria
* .ec – Ekwador
* .ee – Estonia
* .eg – Egipt
* .eh – Sahara Zachodnia (projektowana, obecnie brak)
* .er – Erytrea
* .es – Hiszpania
* .et – Etiopia
* .eu – Unia Europejska
* .fi – Finlandia
* .fj – Fidżi
* .fk – Falklandy
* .fm – Mikronezja
* .fo – Wyspy Owcze
* .fr – Francja
* .ga – Gabon
* .gb – Wielka Brytania (obecnie niestosowana – zazwyczaj używa się .uk)
* .gd – Grenada
* .ge – Gruzja
* .gf – Gujana Francuska
* .gg – Guernsey
* .gh – Ghana
* .gi – Gibraltar
* .gl – Grenlandia
* .gm – Gambia
* .gn – Gwinea
* .gp – Gwadelupa
* .gq – Gwinea Równikowa
* .gr – Grecja
* .gs – Wyspy Georgia Południowa i Sandwich Południowy
* .gt – Gwatemala
* .gu – Guam
* .gw – Gwinea Bissau
* .gy – Gujana
* .hk – Hongkong
* .hm – Wyspy Heard i McDonalda
* .hn – Honduras
* .hr – Chorwacja
* .ht – Haiti
* .hu – Węgry
* .id – Indonezja
* .ie – Irlandia
* .il – Izrael
* .im – Wyspa Man
* .in – Indie
* .io – Brytyjskie Terytorium Oceanu Indyjskiego
* .iq – Irak
* .ir – Iran
* .is – Islandia
* .it – Włochy
* .je – Jersey
* .jm – Jamajka
* .jo – Jordania
* .jp – Japonia
* .ke – Kenia
* .kg – Kirgistan
* .kh – Kambodża
* .ki – Kiribati
* .km – Komory
* .kn – Saint Kitts i Nevis
* .kp – Korea Północna
* .kr – Korea Południowa
* .kw – Kuwejt
* .ky – Kajmany
* .kz – Kazachstan
* .la – Laos
* .lb – Liban
* .lc – Saint Lucia
* .li – Liechtenstein
* .lk – Sri Lanka
* .lr – Liberia
* .ls – Lesotho
* .lt – Litwa
* .lu – Luksemburg
* .lv – Łotwa
* .ly – Libia
* .ma – Maroko
* .mc – Monako
* .md – Mołdawia
* .me – Czarnogóra
* .mf – Saint-Martin (przydzielona, nie jest jeszcze w użyciu)
* .mg – Madagaskar
* .mh – Wyspy Marshalla
* .mk – Macedonia
* .ml – Mali
* .mm – Birma
* .mn – Mongolia
* .mo – Makau
* .mp – Mariany Północne
* .mq – Martynika
* .mr – Mauretania
* .ms – Montserrat
* .mt – Malta
* .mu – Mauritius
* .mv – Malediwy
* .mw – Malawi
* .mx – Meksyk
* .my – Malezja
* .mz – Mozambik
* .na – Namibia
* .nc – Nowa Kaledonia
* .ne – Niger
* .nf – Norfolk
* .ng – Nigeria
* .ni – Nikaragua
* .nl – Holandia
* .no – Norwegia
* .np – Nepal
* .nr – Nauru
* .nu – Niue
* .nz – Nowa Zelandia
* .om – Oman
* .pa – Panama
* .pe – Peru
* .pf – Polinezja Francuska oraz Clipperton
* .pg – Papua-Nowa Gwinea
* .ph – Filipiny
* .pk – Pakistan
* .pl – Polska
* .pm – Saint-Pierre i Miquelon
* .pn – Pitcairn
* .pr – Portoryko
* .ps – Autonomia Palestyńska
* .pt – Portugalia
* .pw – Palau
* .py – Paragwaj
* .qa – Katar
* .re – Reunion
* .ro – Rumunia
* .rs – Serbia
* .ru – Rosja
* .rw – Rwanda
* .sa – Arabia Saudyjska
* .sb – Wyspy Salomona
* .sc – Seszele
* .sd – Sudan
* .se – Szwecja
* .sg – Singapur
* .sh – Święta Helena
* .si – Słowenia
* .sj – Wyspy Svalbard i Jan Mayen (niestosowana)
* .sk – Słowacja
* .sl – Sierra Leone
* .sm – San Marino
* .sn – Senegal
* .so – Somalia
* .sr – Surinam
* .st – Wyspy Świętego Tomasza i Książęca
* .su – Były ZSRR (pojedyncze domeny wciąż w użytku)
* .sv – Salwador
* .sy – Syria
* .sz – Suazi
* .tc – Turks i Caicos
* .td – Czad
* .tf – Francuskie Terytoria Południowe i Antarktyczne
* .tg – Togo
* .th – Tajlandia
* .tj – Tadżykistan
* .tk – Tokelau
* .tl – Timor Wschodni
* .tm – Turkmenistan
* .tn – Tunezja
* .to – Tonga
* .tp – Timor Wschodni (zmieniono na .tl; stare domeny wciąż w użytku)
* .tr – Turcja
* .tt – Trynidad i Tobago
* .tv – Tuvalu
* .tw – Republika Chińska (Tajwan)
* .tz – Tanzania
* .ua – Ukraina
* .ug – Uganda
* .uk – Wielka Brytania
* .um – Dalekie Wyspy Mniejsze Stanów Zjednoczonych
* .us – Stany Zjednoczone
* .uy – Urugwaj
* .uz – Uzbekistan
* .va – Watykan
* .vc – Saint Vincent i Grenadyny
* .ve – Wenezuela
* .vg – Brytyjskie Wyspy Dziewicze
* .vi – Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych
* .vn – Wietnam
* .vu – Vanuatu
* .wf – Wallis i Futuna
* .ws – Samoa
* .ye – Jemen
* .yt – Majotta
* .za – Republika Południowej Afryki
* .zm – Zambia
* .zw – Zimbabwe
2 5 2
2010-01-13T18:30:40+01:00
.com - C(K)omercyjna Strona Internetowa
com.pl - C(K)omercyjna Polska Strona Internetowa
.pl - Polska Strona Internetowa
.edu - Edukacyjna Strona Internetowa
.org - Organizacyjna Strona Internetowa (strona internetowa organizacji)
.org.pl - Polska Organizacyjna Strona Internetowa (strona internetowa organizacji po polsku/polskiej)

http://www.ovh.pl/produkty/domeny.xml (tam z listy wybierasz domenę i masz jej wady i zalety, na podstawie tego możesz coś napisać)

PS jak chcesz więcej opisów to najlepiej napisz dokładniej jakie chcesz
2010-01-13T18:31:26+01:00
Np
com-Component Object Model
.info - nternetowa domena najwyższego poziomu, przeznaczona dla firm i osób indywidualnych dostarczających informacje o charakterze ogólnym;
.org - nternetowa domena najwyższego poziomu przeznaczona dla pozarządowych organizacji non-profit;
.net - internetowa domena najwyższego poziomu, przeznaczona dla firm i osób indywidualnych świadczących usługi dostępu do Internetu;
.biz - internetowa domena najwyższego poziomu przeznaczona do użytku wyłącznie dla biznesu;

inne nie znam i wiecej chyba nie ma
dasz mi naj?? proszeeee