Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-27T10:32:51+02:00
Chromosony są to najważniejsze składniki jąder komórek roślinnych i zwierzęcych będące siedliskiem czynników dziedzicznych, czyli genów. Chromosomy zbudowane są głównie z silnie barwiącej się chromatyny, w której skład wchodzą długie cząsteczki kwasu dezoksyrybonukleinowego (DNA, kwasy nukleinowe) oraz białka (głównie histonowe) i kwas rybonukleinowy (RNA).
1 5 1
  • plkz
  • Początkujący
2009-09-27T10:34:48+02:00
Chromosom - oddzielna jednostka genomu, zawierająca w sobie wiele genów, zbudowana z długiej cząsteczki DNA i białek.
2009-09-27T10:35:49+02:00
Chromosomy, najważniejsze składniki jąder komórek roślinnych i zwierzęcych będące siedliskiem czynników dziedzicznych, czyli genów. Chromosomy zbudowane są głównie z silnie barwiącej się chromatyny, w której skład wchodzą długie cząsteczki kwasu dezoksyrybonukleinowego (DNA, kwasy nukleinowe) oraz białka (głównie histonowe) i kwas rybonukleinowy (RNA).